نگاهی به چهره‌های ویژه نیم‌فصل دوم

نگاهی به چهره‌های ویژه نیم‌فصل دوم

نگاهی به چهره‌های ویژه نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش 9 صبح، در میان بازیکنان فعال در نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران، 3 مهاجم فعلاً توانسته‌اند بهترین عملکرد را از خود به جای بگذارند.

نقل‌وانتقالات زمستانه فوتبال ایران با سروصدای زیادی دنبال شد و حواشی پرشماری پیرامون انتقال بازیکنان ایجاد شد و در نهایت، به جز آلومینیوم اراک که هیچ بازیکن جدیدی به خدمت نگرفت، 15 تیم دیگر حاضر در لیگ بیست‌وسوم حضور فعالی در بازار زمستانه داشتند و براساس نقاط ضعف خود، فهرست‌شان را تقویت کردند. بعد از گذشت 6 هفته از رقابت‌های نیم‌فصل دوم، در ادامه عملکرد بازیکنانی که بعد از تعطیلات زمستانه توانسته‌اند عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند که عمدتاً جزو خریدهای جدید تیم‌ها هم بوده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته است.

کولاک رحمان بی‌رحم

رحمان جعفری که بعد از آقای گلی در لیگ آزادگان، نیم‌فصل درخشانی را در شمس‌آذر قزوین گذراند و موفق به‌ثبت 5 گل و یک پاس گل شد، در بازار زمستانه به تراکتور تبریز پیوست و جالب آنکه تغییر تیم، روند درخشان این ستاره باتجربه تغییری نکرد؛ به‌طوری‌که او توانست برای سرخ‌پوشان تبریزی در 5 مسابقه، 4 گل بزند و یک گل بسازد تا فعلاً عنوان موثرترین بازیکن نیم‌فصل دوم در اختیار خرید زمستانی تراکتوری‌ها باشد. او نه‌تنها موثرترین بازیکن نیم‌فصل دوم است، بلکه توانسته خود را در یک‌قدمی صدر جدول برترین گلزنان فصل هم قرار بدهد و مدعی کسب عنوان آقای گلی لیگ بیست‌وسوم هم محسوب می‌شود.

محرومیتی که به سلیمانی شوک مثبت داد!

مهاجم محبوب مهدی تارتار در نیم‌فصل نخست تنها 2 گل زده بود و 2 بار هم در نقش گل‌ساز درخشیده بود. محمدرضا سلیمانی که جدایی پرماجرایی از ذوب‌آهن داشت، بعد از شکایت باشگاه اصفهانی، 4 ماه از حضور در میادین محروم شد اما سلیمانی تنها در یک مسابقه بعد از صدور این حکم حضور نداشت و سپس حکم صادره توسط کمیته استیناف نقض شد تا مهاجم محبوب تارتار به فهرست ملوان بازگردد. سلیمانی بعد از بازگشت به فهرست ملوان، در 5 مسابقه توانسته 4 گل بزند تا با ثبت عملکردی خیره‌کننده یکی از موثرترین چهره‌های نیم‌فصل دوم باشد.

بازگشت رویایی مهاجم سابق استقلال!

علی قربانی که فصل گذشته عضو تیم فولاد خوزستان بود و بعد از آن به‌واسطه مصدومیت ایجاد شده از ناحیه رباط صلیبی از میادین دور شد، بعد از حدود یک‌سال دوری از فوتبال، تصمیم گرفت تا در قامت بازیکن پیکان به چرخه بازیکنان لیگ برتری بازگردد. قربانی در بازگشت دوباره‌اش به مستطیل سبز عملکردی خیره‌کننده از خود به جای گذاشته و توانتسه در 5 حضور ثابتش در ترکیب پیکان، 2 گل بزند و 2 گل بسازد تا یکی از اصلی‌ترین عوامل اوج‌گیری پیکان در نیم‌فصل دوم باشد.

خارجی‌هایی که زمان می‌خواهند

جلال‌الدین ماشاریپوف، اوستون اورونوف، ساویو روبرتو، آسو رستم، میلوش دلتیچ و ابراهیم حصار از جمله بازیکنان خارجی بودند که در نقل‌وانتقالات زمستانه به تیم‌های ایرانی پیوستند. بررسی عملکرد ماشاریپوف نشان می‌دهد که او توانسته با وجود حضور در پستی غیرتخصصی، یک گل برای استقلال در لیگ برتر بزند و یک‌بار هم در نقش گل‌ساز درخشیده است. اورونوف یک‌بار برای پرسپولیس موفق به گلزنی شده و رستم هم با یک گل و یک پاس گل در ترکیب استقلال خوزستان درخشیده و یک گل زده هم در کارنامه روبرتو دیده می‌شود. همچنین دلتیچ هم سابقه یک‌بار گلزنی برای تراکتور را در کارنامه خود دارد اما به نظر می‌رسد که عملکرد خارجی‌های تازه‌وارد بعد از تعطیلات فیفادی و شروع دوباره مسابقات باشگاهی، بهتر می‌تواند مورد ارزیابی قرار گیرد.

نظر شما