پیک ششم نزدیک است، مدارس را باز نکنید!

پیک ششم نزدیک است، مدارس را باز نکنید!

رئیس مرکز ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با آغاز فصل سرما و افزایش تجمع‌ها، تصمیماتی که در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها داریم می‌گیریم و سایر تجمعات دیگر که، من فکر می‌کنم احتمالاً تجربه خیلی بدی خواهیم داشت.

به گزارش 9 صبح؛ خبرآنلاین نوشت: طی روزهای گذشته، تعداد شهرها با وضعیت قرمز در نقشه‌ کرونایی کشور بیشتر شده و این نشان دهنده‌ افزایش موارد ابتلا به کرونا و بستری در بیمارستان‌هاست. حالا وضعیت کاملاً شکننده‌ شیوع کرونا یک‌بار دیگر می‌تواند سبب شلوغ شدن مراکز درمانی و افزایش موارد مرگ‌ومیر شود؛ تجربه‌ سختی که در پنج پیک متوالی تکرار شد و حالا زمزمه‌هایی از آغاز بلافاصله‌ پیک ششم شنیده می‌شود. این درحالی‌ است که به گفته برخی کارشناسان تلاش برای بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها، لغو دورکاری‌ها و کنار گذاشتن اقدامات مراقبتی در شرایط کنونی ظن آغاز پیک ششم را بیشتر می‌کند.

علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، معتقد است به‌جای برخی بازگشایی‌های زودهنگام باید اهتمام در افزایش واکسیناسیون کرونا را بیشتر کرد. او می‌گوید: «مطمئناً الان ما در شرایط مناسبی برای بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه‌ها نیستیم، ما باید با توجه به شرایطی که داریم همچنان صبر کنیم و تمام تلاش خود را برای واکسیناسیون سریعتر جامعه انجام دهیم.»

این ویروس‌شناس با اشاره به افزایش تجمع‌ها و تاثیر آن بر شروع پیک ششم کرونا در واکنشی بیان می‌کند: «احتمالاً تجربه خیلی بدی خواهیم داشت.»

15248134

    نظر شما