مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران خبر داد

تجهیز تهران به ۳۰۸ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی برف روبی/جمع آوری روزانه ۶۰۰۰ تُن پسماند در پایتخت

تجهیز تهران به ۳۰۸ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی برف روبی/جمع آوری روزانه ۶۰۰۰ تُن پسماند در پایتخت

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران از تجهیز پایتخت به ۳۰۸ دستگاه ماشین آلات تخصصی حوزه برف روبی خبر داد.

به گزارش 9صبح،عزیزی در مراسم بهره‌برداری از نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری MRF در غرب تهران، گفت: امروز مانوری نیز برای افزایش آمادگی نیروهای سازمان مدیریت پسماند برای بارش‌های فصل پاییز و زمستان داشتیم. به شکلی که در حال حاضر ۳۰۸ دستگاه ماشین آلات تخصصی حوزه برف روبی برای شهر تهران فراهم شده و از سوی دیگر ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات عمومی به همراه ۶۰۰ نفر نیروی انسانی تخصصی به ۱۲ هزار نفر نیروهای ما در چهار ماهه فصل بارش‌ها اضافه خواهند شد تا به این ترتیب بالاترین سطح آمادگی برای بارش‌ها را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افتتاح مرکز MRF در غرب تهران اشاره کرد و افزود: این مجموعه با ظرفیت ۷۵۰ تُن در روز، قادر به پردازش پسماندهای سه منطقه ۲۱، ۲۲ و ۵ تهران است و جداسازی حداکثری را محقق می‌کند.

روزانه ۶۰۰۰ تُن پسماند در تهران جمع‌آوری می‌شود

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران ادامه داد: روزانه ۶۰۰۰ تُن پسماند در تهران جمع‌آوری می‌شود که ۵۲۰۰ تُن آن به مرکز آرادکوه منتقل می‌شد و بیش از ۵۰ درصد آن دفن می‌شد. از ۵۰ درصد مابقی نیز نیمی از آن تفکیک و در زباله سوز مورد استفاده قرار می‌گرفت.

دفن زباله در تهران را باید به ۱۰ درصد برسانیم

عزیزی با تاکید بر وجود مشکلات حوزه مدیریت پسماند با توجه به عدم وجود زیرساخت‌ها برای تفکیک در مبدأ و مشارکت شهروندان، گفت: با توجه به اسناد بالادستی و طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران ما باید به سمتی حرکت کنیم که دفن زباله را در شهر تهران به زیر ۳۰ درصد کاهش دهیم، ولی با توجه به تاکید شهردار تهران میزان دفن زباله در تهران را باید به ۱۰ درصد برسانیم.

افتتاح مرکز MRF غرب تهران ۱۰ درصد از ورودی آرادکوه کاهش می‌دهد

وی تاکید کرد:‌ با افتتاح مرکز MRF غرب تهران ۱۰ درصد از ورودی آرادکوه کاهش می‌یابد و تفکیک زباله با ارزش ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و به این ترتیب می‌توان اقلام با ارزش پسماندی را به مدار تولید دوباره برگردانیم. همچنین در فاز دوم با سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی، دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های روز را مستقر خواهیم کرد تا این مراکز آسیبی برای شهروندان نداشته باشد.

منبع:ایسنا

وب گردی

    نظر شما