چگونه از دست زگیل‌های پوستی خلاص شویم؟

متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: به هیچ وجه زگیل پوستی را دستکاری نکنید چون ویروس را از یک ناحیه پوست به ناحیه دیگر انتقال می‌دهید.

به گزارش 9صبح؛ علی ابراهیمی متخصص پوست، مو و زیبایی در خصوص زگیل روی پوست، اظهار کرد: عامل زگیل، ویروسی است که وارد پوست می‌شود در سلول‌های پوست می‌ماند و تحت شرتیط خاصی مانند ضعف سیستم ایمنی و خشکی پوست مقداری بیشتر رشد می‌کند.

وی گفت: خود انسان با دستکاری زگیل می‌تواند ویروس را از یک ناحیه پوست به ناحیه دیگر انتقال دهد.

این متخصص پوست، مو و زیبایی در توضیح راه درمان زگیل، گفت: می‌توان با دستگاه‌های مانند لیزر یا کرایو آن را بسوزانند و یا با دستگاهی مانند فریز آن را منجمد کنند البته این روش سبب تاولی می‌شود که بعد از مدتی می‌افتد و پوست مجددا ترمیم می‌شود.

وی در ادامه اشاره‌ای به خشکی پوست لب داشت و گفت: این خشکی در چند حالت اتفاق می‌افتد یکی برای افرادای که دارای پوست خشک دارند و دومین دسته افرادی هستند که تنفس دهانی دارند و مدام با بزاق دهان لب را خیس می‌کنند و از آن‌جا که در بزاق دهان آنزیم‌های وجود دارد به مخاط لب آسیب می‌رساند و دسته دیگر از مواد آرایشی استفاده می‌کنند که نسبت به آن حساسیت دارند.

ابراهیمی در خصوص درمان خشکی لب نیز، گفت: با بوم لب یا کرم‌های مرطوب‌کننده و یا چرب کننده پوست روی لب را چرب کنند این سبب می‌شود هوا از روی پوست مستقیم عبور نکند و ضایعات خشک لب ترمیم می‌شود.

منبع: فارس

وب گردی

    نظر شما