چگونه رژیم اسباب‌بازی به رشد مهارت‌های کودک کمک می‌کند

چگونه رژیم اسباب‌بازی به رشد مهارت‌های کودک کمک می‌کند

شش دسته اسباب‌بازی‌ها وجود دارد که یک «رژیم اسباب‌بازی» متعادل را تشکیل می‌دهند: خلاقیت، حرکت، ارتباطات، منطق، مهارت‌های حرکتی ظریف و مهارت‌های حرکتی بزرگ.

به گزارش 9صبح و به نقل از yahoo، کودکان به اسباب بازی‌هایی نیاز دارند که به آن‌ها کمک کند تا یاد بگیرند، کشف کنند و خلاق باشند.  در عین حال، فشار بر والدین برای خرید اسباب بازی بسیار زیاد است.

اما واقعاً بچه‌ها به اسباب بازی زیاد نیاز دارند؟ و والدین چگونه می‌توانند بهترین اسباب بازی‌ها را برای فرزندان خود انتخاب کنند.

بازی بخش مهمی از رشد کودکان است و همهٔ بازی‌ها آموزشی هستند. با اسباب‌بازی‌های مناسب، کودکان حتی متوجه نمی‌شوند که در حال یادگیری هستند.

داشتن انواع اسباب‌بازی‌ها مهم است، زیرا هر نوع اسباب‌بازی یک پله برای رشد مهارت‌های مختلف در کودکان است.

۶ دسته اسباب‌بازی‌ها وجود دارد که یک «رژیم  اسباب‌بازی» متعادل را تشکیل می‌دهند:

اسباب بازی‌های خلاقیتی

آلات موسیقی و آن‌هایی که یک بازی را شبیه سازی می‌کنند، مانند آشپزخانه‌های اسباب‌بازی، راه‌های عالی برای ارتقای خلاقیت هستند.

ارتباط

ارتباط برای توسعه مهارت‌های اجتماعی-عاطفی ضروری است. بازی‌های قصه گویی، لباس پوشیدن، عروسک‌ها و مجسمه‌ها همگی به کودکان کمک می‌کنند تا مهارت‌های ارتباطی بهتری ایجاد کنند.

حرکتی

بازی‌هایی مانند طناب زدن به کودکان کمک می‌کند یاد بگیرند که چگونه بدن را حرکت دهند و به آنها یاد می‌دهند که یک فضای فیزیکی برای تعاملات سالم داشته و مهارت‌های حل مسئله را یاد بگیرند.

منطقی

اسباب‌بازی‌های منطقی شامل بازی‌های ریاضی و استراتژی، اسباب‌بازی‌هایی است که به کودکان کمک می‌کند متوجه شود کارها چگونه عمل می‌کنند و علت و معلول را نشان می‌دهند.

فعالیت‌هایی مانند ساخت و ساز با بلوک یا لگو، خیاطی یا مهندسی با مجموعه ربات آموزشی همگی به توسعه توانایی فضایی، تجسم و تصاویر ذهنی کمک می‌کند.

مهارت‌های حرکتی ظریف

کودکان برای انجام هر کاری که شامل دستانشان می‌شود، از گرفتن مداد گرفته تا بستن بند کفش، به مهارت‌های حرکتی ظریف و قوی نیاز دارند.

اسباب بازی‌هایی که شامل فشار دادن، گرفتن، چرخاندن، بلند کردن و گرفتن هستند، همگی می‌توانند به ایجاد و تقویت این مهارت‌ها کمک کنند. برای کودکان کوچک‌تر، کارت پازلی خوب است.

مهارت‌های حرکتی بزرگ

مهارت‌های حرکتی بزرگ برای دویدن، پریدن و کوهنوردی مهم هستند. روروک بچه‌ها، توپ برای پرتاب و غلت زدن، ترامپولین و اسباب بازی‌های کششی همه راه‌های عالی برای توسعه این مهارت‌ها هستند.

وب گردی

    نظر شما