راه‌هایی برای جلوگیری از اگزما در هوای سرد

راه‌هایی برای جلوگیری از اگزما در هوای سرد

هوای خشک و نوسانات دما می‌تواند برای پوست شما مضر باشد، به خصوص زمانی که اگزما دارید. این نکات را برای به حداقل رساندن سوزش و خارش در هوای سرد امتحان کنید.

هنگامی که بیرون هستید از پوست در معرض دید محافظت کنید
به گزارش 9صبح، هر زمان که به بیرون از منزل می‌روید دستکش بپوشید. برای محافظت از گردن، صورت و پوست سر خود که می‌تواند به سرما نیز حساس باشد، در روزهای سرد یک شال و کلاه بردارید.
در مورد پارچه‌هایی که مستقیماً روی پوست قرار می‌گیرند محتاط باشید، زیرا برخی مواد می‌توانند اگزما را بدتر کنند. از مواد نرم و طبیعی مانند پنبه یا پشم استفاده کنید و از هر چیز خش‌دار مانند پشم درشت یا پلی‌استر که می‌تواند تحریک‌کننده باشد و باعث چرخه خارش و خراش شود، اجتناب کنید.

استفاه از مرطوب‌کننده خود را افزایش دهید
بهترین درمان برای اگزما، درمان پیشگیرانه است که شامل استفاده از مرطوب‌کننده‌ها می‌شود. برای اینکه پوست کمتر به محرک‌ها واکنش نشان دهد و خارش را کنترل کند، صبح و شب و هر زمان که پوست خیس شد، پوست را مرطوب کنید، به خصوص بعد از حمام یا دوش گرفتن.

استفاده از مواد صابونی و معطر را کم کنید
پوست حساس شما ممکن است به خصوص در فصل زمستان مستعد جرقه زدن باشد، بنابراین از قرار گرفتن در معرض محصولات بالقوه تحریک‌کننده خودداری کنید. در تابستان، ممکن است بتوانید صابون‌های ضد‌باکتری یا دئودورانت را تحمل کنید، اما در زمستان، باید به پاک‌کننده‌های غیر‌صابونی روی بیاورید. عطرها همچنین می‌توانند پوست مستعد اگزما را تحریک و خشک کنند، بنابراین تا حد امکان از محصولات مراقبت از پوست بدون عطر استفاده کنید. و به دنبال شوینده‌های  بدون عطر و رنگ باشید.

در برابر فریب یک دوش طولانی و داغ مقاومت کنید
دوش گرفتن طولانی مدت به ویژه با آب داغ در طول زمستان چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد و می‌تواند اگزما را بدتر کند.

لباس‌های خیس را در بیاورید
پس از قرار گرفتن زیر برف یا باران، حتماً به محض ورود به داخل، دستکش، ژاکت، جوراب و هر چیز دیگری که خیس شده است را در بیاورید. لباس‌های خیس می‌توانند اگزما را تحریک کنند و همانطور که خشک می‌شوند باعث تبخیر رطوبت از پوست می‌شوند.

در لایه های سبک لباس بپوشید
برای جلوگیری از چرخه گرم-سرد پوشیدن چند لایه سبک به جای یک یا دو لایه سنگین توصیه می‌شود. به این ترتیب، اگر شروع به احساس گرما و ناراحتی کردید، می‌توانید یک لایه را بردارید، سپس اگر نیاز داشتید آن را دوباره بپوشید.

با یک دستگاه بخور در اتاق خواب خود بخوابید
بسیاری از سیستم‌های گرمایشی هوای داخل خانه را خشک می‌کنند که می‌تواند اگزما را تشدید کند.

لحاف سنگین را کنار بگذارید
بودن زیر یک لحاف سنگین می‌تواند چند ساعت بعد احساس گرما و خارش در شما ایجاد کند. برای جلوگیری از گرمای بیش از حد در شب، تخت خود را همانطور که خودتان لباس می‌پوشید آماده کنید – چند لایه.

منبع:سلامت

وب گردی

    نظر شما