برف و کولاک در راه ۹ استان کشور

برف و کولاک در راه ۹ استان کشور

درپی پیش‌بینی بارش شدید برف و باران، کولاک و باد شدید در ۹ استان کشور امدادگران هلال احمر به حالت آماده باش در آمدند.

به گزارش 9صبح،مهدی ولیپور، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران، وزش شدید باد و بارش برف در ۹ استان کشور گفت: برابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی از روز چهارشنبه تا روز جمعه شاهد بارش شدید باران و وزش شدید باد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام، فارس، بوشهر، لرستان و هرمزگان خواهیم بود. همچنین از روز چهارشنبه تا پنجشنبه نیز بارش شدید برف؛ وقوع کولاک و کاهش دما در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان اصفهان پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در همین راستا نیز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود در این ۹ استان را به حالت آماده‌باش درآورده است، گفت: امدادگران سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در این مناطق به حالت آماده‌باش درآمده و آمادگی مواجهه با هرگونه حادثه احتمالی ناشی از بارش برف و باران و وقوع کولاک و باد شدید را دارند. البته لازم است مردم نیز یکسری نکات را مورد توجه قرار داده و ضمن پرهیز از تردد غیرضروری از صعود به ارتفاعات و نیز حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها نیز خودداری کنند.

ولیپور درباره امکانات و تجهیزات مورد نیاز نیز گفت: برخی از امکانات و تجهیزات لجستیکی مورد نیاز نیز تامین شده و در اختیار امدادگران قرار دارد. طرح زمستانه سازمان امدادونجات نیز در سراسر کشور در حال اجراست و تمام پایگاه‌های ثابت و سیار ما از آمادگی لازم برخوردار هستند.

وی به رانندگان نیز توصیه کرد که هنگام عبور از گردنه‌ها و مسیرهای برفگیر حتما زنجیرچرخ به همراه داشته باشند. قبل از حرکت نیز از پربودن باک خودرو و سالم بودن تجهیزاتی مانند برف‌پاک کن، بخاری و ... مطمئن شوند. تا حد امکان نیز از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

منبع:ایسنا

    نظر شما