آیا عسل جایگزین خوبی برای شکر است؟

آیا عسل جایگزین خوبی برای شکر است؟

بر اساس مطالعه‌ای که به تازگی در Nutrition Reviews منتشر شده ، مصرف عسل می‌تواند به کنترل قند خون و سطح کلسترول را در چارچوب یک رژیم غذایی سالم کمک کند.

به گزارش 9صبح و به نقل از msn، عسل {منظور عسل واقعی و طبیعی است اما اغلب عسل‌های تجاری در بازار، مصنوعی هستند} ترکیب پیچیده‌ای از قندها ، اسیدهای آلی، آنزیم‌ها، پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه، مواد معدنی، ویتامین‌ها و مواد فعال زیستی دارد که توسط زنبورهای عسل از گل‌ها ساخته می‌شود.

عسل و شکر هر دو کربوهیدرات هستند. آنها از گلوکز و فروکتوز ساخته شده، اما هر کدام دارای مشخصات، بافت و طعم متفاوتی هستند.

عسل سالم تر است؛ در حالی که شکر ضرر دارد و ارزان تر است. البت مصرف کم  و محدود شکر و شیرین کننده های مصنوعی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

مصرف عسل با سطوح پایین تر گلوکز خون، کلسترول تام و تری گلیسیرید همراه است.

البته تفاوت زیادی بین عسل فرآوری شده و خام وجود دارد.

فرآوری کردن عسل شامل صاف و فیلتر کردن و سپس حرارت دادن برای مدت کوتاه برای کاهش رطوبت و مخمر است.

این کار  به عسل آسیب می‌رساند و بسیاری از ترکیبات زیست فعال آن اثر خود را از دست می‌دهند.

بنابراین بهتر است به جای شکر از عسل های طبیعی استفاده کنید.  افرادی که از طعم عسل لذت می برند و به دنبال ایجاد تنوع در الگوی غذایی مغذی خود هستند، بهتر است عسل را به رژیم غذایی خود اضافه کنند و شکر را کنار بگذارند.

البته مطالعات بیشتری نیاز است تا بتوانیم به طور گسترده‌تری ثابت کنیم که مصرف عسل بر کنترل قند خون و سطوح چربی تأثیر دارد.

منبع:آی زندگی

وب گردی

    نظر شما