۶ درمان ویژه برای بیماری کرونا!

۶ درمان ویژه برای بیماری کرونا!

بیماری کرون یک بیماری مزمن روده است که باعث می‌شود پوشش داخلی دستگاه گوارش ملتهب شده و هضم و جذب مواد مغذی و اجابت مزاج دشوار شود.

به گزارش 9صبح و به نقل از healthline، تا کنون هیچ درمانی برای بیماری کرون وجود ندارد، اما می‌توانید علائم آن را با روش‌های زیر مدیریت کنید.

مکمل‌های ویتامین

بیماری کرون بر توانایی بدن در جذب مواد تأثیر می‌گذارد. مصرف مکمل‌ها می‌تواند به کاهش ویتامین و مواد مرتبط با کرون کمک کند.

اگر مبتلا به کرون هستید، می‌توانید از مکمل‌های ویتامین D نیز استفاده کنید.

برخی از افراد مبتلا به کرون مبتلا به ایلیت هستند در جذب ویتامین B-12 مشکل دارند. این افراد می‌توانند بسته به شدت بیماری، مکمل‌های خوراکی B-12، تزریق عضلانی یا اسپری بینی استفاده کنند.

پروبیوتیک‌ها

پروبیوتیک‌ها نوعی باکتری خوب هستند که به حفظ تعادل در روده کمک می‌کنند. استفاده از پروبیوتیک‌ها به افراد مبتلا به کرون کمک می‌کند تا  بهتر شوند.

زردچوبه

زردچوبه به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، اغلب به عنوان یک درمان مکمل برای کرون استفاده می‌شود.

طب سوزنی

طب سوزنی یک روش درمانی چینی است که به تحریک مکان های خاص در بدن می پردازد.تحقیقات نشان داده است که طب سوزنی می‌تواند برای درمان بیماری کرون اثرگذار باشد.

تکنیک های ذهن آگاهی

تکنیک های تمرکز حواس مانند یوگا و مدیتیشن نیز می تواند برای کرون مفید باشد.

ورزش

ورزش منظم می تواند به بیماری کرون کمک کند.

البته برخی از فعالیت‌های بدنی می‌توانند علائم کرون مانند خستگی، درد مفاصل و اسهال را تشدید کنند. قبل از شروع هر برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.

وب گردی

    نظر شما