شناسایی ۵۷کارگاه جعل اسکناس و ارز/ دستگیری ۳۰۰دلال ارزی

شناسایی ۵۷کارگاه جعل اسکناس و ارز/ دستگیری ۳۰۰دلال ارزی

سخنگوی پلیس از دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر از دلالان ارزی خبر داد.

به گزارش 9صبح،سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی اجتماعی پلیس و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه به فعالیت قرارگاه امنیت اقتصادی پلیس اشاره و اظهارکرد: بیش از ۳۰۰ نفر از افرادی که عامدانه در بازار ارز اخلال می‌کردند شناسایی و دستگیر شده که در بین افراد دستگیر شده تعدادی سرشبکه وجود دارند.

وی به موضوع جعل اسکناس و ارز پرداخت و گفت: پلیس ۵۷ کارگاه جعل اسکناس و ارز را از اول سال شناسایی کرده و ۱۷۰ نفر را در این زمینه دستگیر کرده است.

سردار حاجیان ادامه داد: بیش از ۱۰ میلیون انواع واحد ارز تقلبی و ۶۳۲ سکه تقلبی کشف و ضبط شده است.

سردار حاجیان در ادامه به حوزه جعل و کلاهبرداری پرداخت و گفت: ماموران پلیس آگاهی توانستند بیش از ۸۴ درصد پرونده‌ها را کشف کنند که بیشترین کشفیات در حوزه خرید و فروش خودرو، زمین و واحدهای مسکونی بود؛ در حوزه خودرو ۲ هزار و ۷۸۵، در حوزه زمین ۲هزار و ۳۸۰ و در حوزه واحدهای مسکونی ۲هزار و ۱۱۱ فقره کشفیات داشتیم. 

سخنگوی پلیس با بیان اینکه در بحث برداشت از حساب بانکی بیش از ۵ هزار برداشت غیرمجاز انجام شده است، گفت: ۲هزار و ۶۰ سیم‌کارت در این رابطه کشف شد که هزار و ۹۶۵ شماره کلاهبرداران مسدود شد.

سخنگوی فراجا به مراکز مشاوره و مددکاری اشاره و تصریح کرد: ۲هزار و ۱۰۰ کلانتری دارای مرکز مشاوره و مددکاری بوده که مشاوره های حقوقی و آسیب شناسی و ... را ارائه داده که در این رابطه، ارتباط بسیار خوبی با قوه قضاییه داریم.

وی افزود: ۸۰۰ هزار مشاوره روانشناسی به شهروندان ارائه شده‌است که حدود ۷۰ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده و در این بین ۳۴ هزار پیامک در خصوص مسائل روانشناسی ارسال کردیم.

منبع:برنا

    نظر شما