آیا رطوبت واقعا خروسک را تسکین می‌دهد؟

آیا رطوبت واقعا خروسک را تسکین می‌دهد؟

هنگامی که کودکتان به خروسک مبتلا می‌شود، احتمالاً به دنبال مواردی هستید که بتواند بیماریش را در سریع‌ترین زمان ممکن خوب کنید. یک درمان خانگی قدیمی نشان می‌دهد که بخار آب ممکن است موثر باشد.

به گزارش 9صبح،خروسک التهاب حنجره و نای (معمولاً از یک عفونت ویروسی) است که معمولاً در بچه‌ها دیده می‌شود. بزرگسالان نیز ممکن است به آن مبتلا شوند، اما بیشتر به آن لارنژیت (التهاب حنجره) می‌گویند. خروسک در نوزادان و کودکان نوپا از شش ماهگی تا سه سالگی دیده می‌شود.

در این بیماری کودک ممکن است علائم ناگهانی سرفه داشته باشد. به طور خاص، باعث سرفه‌ای با صدای بلند می‌شود. همچنین ممکن است کودک در تنفس مشکل داشته باشد و در حین تنفس صدایی بلند منتشر کند که به نام استریدور (صدای خشن) شناخته می‌شود.
علائم اغلب در شب شروع می‌شود، در طول روز بهتر می‌شود و دوباره در شب بدتر می‌شود. اغلب بدون درمان بهتر می‌شود و زمان بهترین درمان است.

سال‌ها به پزشکان آموزش داده شد که رطوبت باعث کاهش خروسک می‌شود. اما، در حالی که تحقیقات زیادی در مورد استفاده از رطوبت برای درمان آن در بخش اورژانس وجود دارد، هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد که واقعاً از استفاده از دوش آب گرم و بخار در خانه حمایت کند. در زمان‌های قدیم، مردم یک کتری داغ برای بخار قرار می‌دادند یا از دستگاه بخور استفاده می‌کردند. که احتمال خطر سوختگی را نیز افزایش می‌داد.

در بیشتر موارد خروسک پس از سه تا پنج روز بهبود می‌یابد. کودک خود را با نگه داشتن در وضعیت عمودی راحت‌تر نگه دارید تا تنفس راحت‌تر شود. گریه کردن می‌تواند علائم را بدتر کند، بنابراین سعی کنید کودک خود را آرام نگه دارید. به آنها مایعات بدهید و آنها را به خواب تشویق کنید.

داروهای سرماخوردگی بدون نسخه را به کودک خود ندهید زیرا این داروها به خروسک کمک نمی‌کنند. همچنین به هیچ عنوان برای کودکان زیر دو سال توصیه نمی‌شود. شما و فرزندتان تا آنجا که می‌توانید در طول روز استراحت کنید، زیرا علائم در آن زمان بهتر شده و احتمالاً در طول شب باز می‌گردند.

توجه به این نکته مهم است که استریدور در حالت استراحت نشانه بدتر شدن خروسک است (برخلاف سرفه که به خودی خود یک نگرانی عمده نیست). پس نیاز به مراجعه به پزشک برای ارزیابی و درمان با استروئیدها و درمان‌های استنشاقی دارد. برای افرادی که تنگی نفس شدید دارند، بدون توجه به علت، همیشه با اورژانس تماس بگیرید.

وب گردی

    نظر شما