۶ کلید یافتن شغل برای بازنشستگان

۶ کلید یافتن شغل برای بازنشستگان

«بریتانیا به شما نیاز دارد.»، این پیامی بود که با آن جرمی هانت، صدراعظم انگلیس، ماه گذشته از افرادی که پیش از موعد بازنشسته شدند خواست به نیروی کار بازگردند تا به احیای اقتصاد کشورشان کمک کنند.

به گزارش 9صبح،هانت قول داد که دولت برای هر کسی که به دنبال بازگشت به کار است، ارزش قائل باشد. به این بهانه بخش جهانی بی‌بی‌سی از استخدام‌کنندگان و سازمان‌های مربوطه راهنمایی‌هایی خواست تا به بازنشستگانی که به دنبال بازگشت به کار هستند کمک کند. نتیجه این بررسی ۶ کلید یافتن شغل است که می‌تواند به افرادی در سنین بالای ۵۰ سال کمک کند:

۱- بر توانایی خود تمرکز کنید نه سن‌تان

جیمز رید، مدیر اجرایی شرکت استخدامی رید، می‌گوید متأسفانه سن هنوز یک مشکل است. او اذعان می‌کند: «به‌رغم قوانینی برای جلوگیری از تبعیض سنی، جویندگان کار مسن‌تر همچنان با تعصباتی در این زمینه مواجه می‌شوند.». او پیشنهاد می‌کند که شما تمرکز را از سن خود دور کنید و هر کجا که می‌توانید روی توانایی‌هایتان تمرکز کنید. گر چه نباید در مورد سن خود دروغ بگویید، نیازی به برجسته کردن آن نیز نیست." سعی کنید رزومه خود را ساده کنید و تجربیات قدیمی‌تری را که به بیش از ۱۰ سال قبل بازمی‌گردد، حذف کنید، یا تاریخ‌ها را از بخش فهرست تحصیلات خود قلم بگیرید. کارفرمایان مجازند تاریخ تولد شما را بپرسند بخصوص وقتی برای مثال با طیف وسیعی از متقاضیان مواجهند. اما مرکز Age UK می‌گوید، اما آنها باید این پرسش را از فرم درخواست کار جدا کنند.

۲. در مورد هر گونه نگرانی مربوط به سلامتی راحت باشید

اگر سلامتی دلیل ترک آخرین شغل شماست، شاید این یک مشکل باشد. اما لازم نیست در مصاحبه به آن اشاره کنید، مگر اینکه در آینده روی کار شما تأثیر بگذارد. پترا تگ، مدیر مرکز Manpower، می‌گوید این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه مقدار اطلاعات را به اشتراک بگذارید. او می‌گوید: «اگر بر توانایی شما در انجام وظایفتان تأثیری نداشته باشد، نیازی به افشای سابقه بیماری نیست.» با این حال، او می‌گوید باید در مورد نگرانی‌های سلامتی که ممکن است بر توانایی شما در انجام یک کار تأثیر بگذارد یا ممکن است شما را نیازمند مرخصی کند، صادق باشید. لورا ریلی، مدیر مرکز  Taurus HR، توصیه می‌کند که دلایل ترک شغل قبلی را نسبتاً گذرا و مثبت مطرح کنید. او می‌گوید: «پس از دریافت پیشنهاد شغلی، می‌توان هرگونه افشاگری را انجام داد - از جمله در صورتی که نیاز به اصلاحات منطقی کار برای شما باشد. ایوونه اسمیت از شرکت استخدام هیس می‌گوید که اگر از شما خواسته شود که یک ارزیابی یا فرم تنظیم محل کار را تکمیل کنید، اکنون زمان آن است که هر گونه اطلاعات پزشکی را که فکر می کنید ممکن است بر کار شما تأثیر بگذارد، افشا کنید. اما این معمولاً کمی پس از فرآیند مصاحبه است.

۳. مهارت‌های خود را به روز کنید

جیمز رید می‌گوید، کارکنان مسن‌تر اغلب می‌توانند با  پیش داوری در مورد سواد و مهارت‌های دیجیتال مواجه شوند. به همین دلیل، او می‌گوید که صیقل دادن مهارت‌ها در زمینه‌هایی که برای کارفرمایان اهمیت دارد، ارزشمند است. او می‌گوید مواردی مانند استفاده از هشدارهای خبری برای همگام شدن با پیشرفت‌ها در هر زمینه می‌تواند به شما کمک کند که در خلال فرآیند مصاحبه از دیگران متمایز شوید. استوارت لوئیس، مدیر اجرایی مرکز رست‌لس، وب‌سایتی که منابع شغلی و داوطلبی برای افراد بالای ۵۰ سال را فراهم می‌کند، می‌گوید بهره‌گیری از فرصت‌های داوطلبانه می‌تواند مهارت‌های شما را نیز تقویت کند، زیرا به طور مؤثر از آموزش حین کار در هر فناوری مورد استفاده بهره‌مند می‌شوید. او همچنین توصیه می‌کند که در فرم درخواست شغلتان مشخص کنید به چالش‌های جدید و یادگیری مهارت‌های جدید علاقه دارید.

۴. بخاطر درخواست شغلی انعطاف‌پذیر استرس نداشته باشید

برخی از افراد مسن متوجه می‌شوند که انرژی لازم برای کار تمام وقت را ندارند، یا مسئولیت‌های مراقبتی دارند یا خیلی ساده ترجیح می‌دهند به صورت پاره‌وقت کار کنند. شما نباید از درخواست کار انعطاف‌پذیر بترسید. در واقع، کارفرمایان ممکن است انتظار آن را از شما داشته باشند. به گفته تریسی ریدل، از مرکز "پیری بهتر"، کسب و کارها به طور فزاینده‌ای متوجه می‌شوند که ارائه کاری که شرایط انعطاف‌پذیری دارد، به حفظ کارگران مسن کمک می‌کند.

۵. خود را دوباره بسازید

جیمز رید می‌گوید جویندگان کار مسن‌تر نباید از کسب مدارک حرفه‌ای جدید غافل بمانند. این می‌تواند توانایی شما در سازگاری و یادگیری مهارت‌های جدید یا حتی شروع یک حرفه کاملا جدید را به کارفرمایان آینده‌نگر نشان دهد. به عنوان مثال، کارآموزی فقط برای جوانان نیست. کارگران مسن‌تر و افراد حرفه‌ای نیز می‌توانند این کار را انجام دهند. کلر مک کارتنی از موسسه منشور پرسنل و توسعه می‌گوید به "مهارت‌های قابل انتقال" خود فکر کنید. او می‌گوید: اگر شما یک ارتباط‌ساز خوب هستید یا تجربه زیادی در رهبری تیم دارید، می‌توانید برای مشاغل در صنایع مختلف درخواست دهید.

۶. خودتان را دست‌کم نگیرید

پترا تگ از مرکز "من‌پاور" می‌گوید نیروی کار مسن‌تر باید سعی کنند از گرفتار شدن در دام کم‌ارزش‌ دادن به خود جلوگیری کنند. او می‌گوید که در اغلب مواقع، مزیت کارکنان مسن‌تر، وسعت تجربه‌ای است که با خود به ارمغان می‌آورند. او می‌گوید: «گرچه به نظر می‌رسد سایر نامزدهای جوان‌تر ممکن است مزایای بیشتری برای ارائه داشته باشند، یادآوری آنچه باعث می‌شود شما را از دیگران متمایز کند، راهی سریع و مؤثر برای ایجاد خودآگاهی و اعتماد به خود و ارزش‌هایتان است.

منبع:فردای اقتصاد

    نظر شما