رازهای ست کردن لباس زنانه

رازهای ست کردن لباس زنانه

انتخاب لباس مناسب مراسمات گوناگون و نحوه ست کردن آن با دیگر وسایل همیشه از مسائلی است که خانم‌ ها به آن اهمیت می دهند و برایشان مهم است. اما چطور می‌توان با روشی ساده و راحت تشخیص داد که چه رنگ هایی را می‌توان با هم ست کرد؟

به گزارش 9صبح،یکی از چالش‌هایی که همواره خانم‌ها با آن روبرو هستند نحوه هماهنگ کردن لباس‌هایشان باهم است و این‌که چه رنگ‌هایی باهم همخوانی دارند. بر آن شدیم تا به شما کمک کنیم در این راستا انتخابی درست داشته باشید و در همه مجالس با کمتری حجم لباس در کمدتان بدرخشید. 

اگر بخواهید مانند یک طراح لباس ست اصولی انجام دهید حتما باید مهارت‌های لازم را داشته باشید. کسانی که با نحوه هماهنگ کردن لباس آشنا هستند و فوت‌وفن‌های ست کردن آشنا هستند می‌دانند چگونه جذاب‌تر به نظر برسند. اما بااینکه خانم‌ها معمولا کمدی پر از لباس‌های گوناگون با رنگ‌بندی‌های متفاوت دارند اما نمی‌توانند همیشه به زیبایی موردنظر خود برسند و در محافل و مجالسی که در آن حضور پیدا می‌کنند بدرخشند. تنها راه این است که یاد بگیرید کجا باید چطور بپوشید و چه رنگ‌هایی را می‌توانید در کنار هم قرار دهید تا ظاهری شیک و جذاب داشتنه باشید.

اصول ست کردن لباس‎های زنانه

اگر شما هم در فضای مجازی می‌چرخید تا لباس موردنظر خود را پیدا کنید باید بدانید که نیازی به این کار ندارید. سبک‌های متفاوتی برای ست کردن لباس وجود دارد ازجمله ست کردن شال و کیف، ست کردن مانتو و کفش، ست کردن شال و شلوار و مواردی ازاین‌دست که قطعا آن‌ها را می‌دانید ؛ اما نکته مهم نحوه هماهنگ‌سازی رنگ‌ها و مدل‌ها در ست کردن است .

چه رنگ‌هایی با هم ست می‌شوند؟

اولین چیزی که در ست کردن لباس باید بدانید چرخه رنگ‌ها است. چرخه رنگ در لباس زنانه قوانین و قاعده‌های خاص خودش را دارد که باید رعایت کنید.  البته این موضوع خیلی سخت نیست و باید بتوانید روی جدول ست رنگ لباس در جهت عقربه‌های ساعت حرکت کنید. برای استفاده از این جدول باید بدانید روش کار با آن چگونه است.

نحوه استفاده از جدول رنگ در ست کردن لباس

در این جدول رنگ‌های مشابه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و رنگ‌های مکمل روبرو هم هستند. حواستان باشد برای اینکه جذاب‌تر به نظر برسید نباید رنگ‌های مکمل را در کنار هم قرار دهید. میتوانید در این جدول

یک‌خانه به عقب یا یک‌خانه به جلو بروید. مثلاً رنگهای قرمز و سبز ازجمله رنگهای مکمل هستند و بهتر است این رنگ‎ها را با آبی ست کنید.

در جدول رنگ‌های متضاد با ۳ فاصله از هم جدا شدند. دقت کنید که ترکیب رنگهای متضاد با یکدیگر ظاهری چشمنواز در استایل شما به وجود می آورد.

ست کردن لباس بر اساس رنگ

این روزها بیشتر خانم‌ها برای آنکه جذاب‌تر به نظر برسند و اعتمادبه‌نفس خود را نشان دهند از راه‌حل‌ها و تکنیک های مد و فشن در استایل و پوشش خود استفاده می‌کنند.

نکته اما اینجا است که شناخت رنگ در ست کردن آن بسیار مهم است. برخی از رنگها مثل قرمز، آبی و زرد رنگهای پایه هستند. از طرفی رنگهای خنثی مانند مشکی، خاکستری و سفید هم نقش مهمی در ست کردن لباسها دارند. درنهایت باید به رنگهایی اشاره‌کنیم که در دسته رنگهای گرم و سرد قرار میگیرند. بدون شک خانمهای خوش‌سلیقه با شناخت رنگهای گرم مثل قرمز، نارنجی، زرد و رنگهای سرد مانند سبز، آبی و بنفش، میتوانند با تنوع بیشتری لباسهای خود را ست کنند.

قواعد ست کردن لباس بر اساس رنگ بسته به علایق شخصی و محفل و مجلسی که می‌خواهید در آن شرکت کنید بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال وقتی رنگ‌های خنثی را استفاده می‌کنید استایلی کلاسیک و ساده و شیک دارید. اما همین رنگ‌ها در ترکیب بارنگ‌های شاد چهره شما را شاداب و جذاب نشان می‌دهد و انرژی مثبتی از شما به‌طرف مقابلتان خواهد داد.

به همین دلیل باید برای ست کردن رنگ‌های خنثی از رنگ‌های شادی چون قرمز ، آبی و حتی سبز استقاده کرد. این موضوع به سن و سال شما ارتباطی ندارد و صرفا در روحیه و چهره شما اثری فوق‌العاده دارد. همیشه برای این موضوع رنگ‌های روشن جذاب‌تر هستند.

اصول ست کردن لباس بر اساس فرم شیپ بدنی

در هنگامی‌که می‌خواهید بر اساس فرم بدنی خود لباس انتخاب کنید، توجه کنید که این موضوع فقط به قد و وزن شما خلاصه نمی‌شود. درزمانی ست کردن لباس‌های زنانه فرم اندام‌ها و شیپ بدنی شما از اهمیت خاصی برخوردار است.

ممکن است خانمی وزنش کمتر از استاندارد باشد اما قوس‌های اندامش زیبا باشد، حتی در خصوص زنان چاق نیز این موضوع می‌تواند تأثیرگذار باشد.
درواقع قوس‌های اندام و نوع انحنای بدن، نقاط قوت اندام به همچنین هدف از ست کردن لباس همگی از نکاتی هستند که هنگام ست کردن لباس بر اساس فرم بدن باید رعایت شوند.

ست لباس برای خانم‌های لاغر

زنانی که لاغراندام هستند بهتر است بیشتر از شلوارهای گشاد یا راسته ، مانتوها و ژاکتهای آزاد ، پیراهنهای گلدار ، شومیزهای گشاد و لباسهایی بارنگ روشن استفاده کنند، چراکه رنگهای روشن منجر به شادابی بیشتر چهره آن‌ها شده و لاغر بودن اندامشان کمتر به چشم میخورد.

ست لباس برای خانم‌های چاق

خانم‌هایی که کمی توپر و یا چاق هستند برای انتخاب لباس و ست کردن آن کار سخت‌تری دارند.

روش ست کردن لباس زنانه برای خانمهای چاق به این صورت است که باید بیشتر بر روی نقاط مثبت اندام آن‌ها تأکید شود. بیشتر خانمهای چاق این تصور رادارند که اگر لباسهای خیلی تنگ یا خیلی گشاد به تن کنند، اندامشان بهتر دیده میشود اما این باور اشتباه است. خانمهای چاق باید لباسهایی را انتخاب کنند که دقیقاً سایز بدن آن‌ها باشد. پوشیدن لباسهای چسبان برجستگیهای بدن و چربیها را بیشتر نشان میدهد و پوشیدن لباسهای خیلی گشاد هم منجر میشود فرم اندامها بزرگتر و درشتتر دیده شود. بنابراین بهتر است لباسهای سایز خودشان را تن کنند.

ست لباس بر اساس رنگ پوست

از مهم‌ترین نکات در انتخاب لباس رنگ پوستتان است. حتماً قبل از انتخاب لباس، تُن رنگ پوست خودتان را خوب بشناسید تا بتوانید بهترین لباسها را انتخاب و با هم ست کنید. مثلاً خانمهایی که رنگ پوستشان گرم است، با پوشیدن لباس به رنگهای طبیعی جذابتر میشوند. همچنین میتوانند از رنگهای خنثی مثل قهوهای و کرمی استفاده کنند. بهتر است این دسته از افراد رنگهای سرد مانند آبی یاقوتی، آبی یخی، بنفش و … نپوشند، چراکه این رنگها پوستشان را متمایل به خاکستری نشان میدهد. بهترین انتخاب برای بانوانی که رنگ پوستشان سرد است، پوشیدن لباس بارنگ‌های گرم و خاکستری است. اگر رنگ پوست خنثی دارید سعی کنید رنگ قرمز در ترکیب رنگ لباسهایتان باشد تا به شکل شگفتانگیزی چهره و استایل جذابتری را به نمایش بگذارید.

مهمترین نکات ست کردن لباس زنانه با کیف، کفش و ساعت مچی

همانطور که برخی لباسهای زنانه تنها برای موقعیتهای خاص استفاده میشوند، ساعت مچی، کیف و کفش نیز بسته به موقعیت تغییر میکند. مثلاً هیچ خانمی از کولهپشتی چرم برای حضور در عروسی استفاده نمیکند یا این‌که برای رفتن به کلاس درس، کفش پاشنه‌بلند مجلسی نمیپوشد. پس برای ست کردن لباسهای زنانه با کفش، کیف و ساعت مچی باید به موقعیت و شرایط استفاده از آن توجه کرد. ازجمله نکاتی که در این مورد باید در نظر بگیرید:

دقت به طیف و تنالیته رنگی جهت ست لباسها با کیف و کفش

استفاده از کیف و کفش براق در مناسبتهای رسمی

استفاده از رنگ خنثی و شارپ در کنار یکدیگر

بررسی شباهت کیف و کفش و ساعت مچی

استفاده از رنگهای تند در استایل

ست کردن بند ساعت مچی با دستمال‌گردن یا ست کیف و کفش با شلوار

طریقه ست کردن لباس زنانه در داخل یا خارج از منزل

بدون تردید به همان میزان که رعایت اصول ست کردن لباس زنانه در خارج از منزل مهم است، ست کردن لباسها در داخل منزل نیز حائز اهمیت خواهد بود. البته برای ست کردن لباسهایی که در خارج از منزل استفاده میشوند نکات زیادی باید رعایت شود مانند رنگ کیف، کفش، ساعت مچی، روسری، شال، مانتو و … . برای ست کردن پوشاک زنانه در داخل منزل هم تنها کافی است به لباسهای راحت و زیبا فکر کنید. بهترین انتخاب برای خرید لباس راحتی زنانه، لباسهایی به رنگ شاد هستند. شما تنوع بالایی برای پوشیدن لباسهای خانگی دارید. پس بهتر است بسته به فصل، لباس مناسبی را برای ست کردن در خانه انتخاب کنید. مثلاً در زمستان از لباسهای آستین‌بلند و گرم مثل هودی و سویشرت استفاده کنید و در تابستان و بهار به سراغ لباسهای آزادتر و خنکی مثل تاپ شلوارک یا تیشرت و شلوارک بروید.

ست کردن لباس بر اساس فصل های سال

ست کردن پوشاک زنانه در فصلهای مختلف سال به شرایط آبوهوایی وابسته است. امروزه بیشتر لباسهایی که تولید و به بازار عرضه میشوند، از ضخامت مناسب برای فصلهای مختلف برخوردار هستند و میتوان بهراحتی لباس موردنظر خود را انتخاب کرد. برای خانمها و دختران خوش سلیقه بهترین ست لباس در فصل بهار و پاییز، استفاده از رنگهای زرد، خردلی، آجری و نارنجی است. همچنین میتوان از شلوارهای جین یا کتان، بوت بلند و نیم بوت در این فصل استفاده کرد. درحالیکه برای فصل تابستان استفاده از لباسهای نخی بهترین انتخاب است. در فصل زمستان نیز بهتر است از لباسهایی با جنس پشم یا پشم و نخ استفاده شود. رنگهای روشن برای تابستان و بهار و رنگهای تیره برای فصل زمستان و پاییز انتخابی عالی به شمار میروند.

با ست کردن متفاوت در مجالس و مهمانی ها بدرخشید

اگر به میهمانی یا مجلسی دعوت شدهاید و به دنبال ست لباس مجلسی هستید، چند نکته را در نظر بگیرید. این‌که مهمانی دوستانه، غیررسمی و خانوادگی است یا رسمی؟ شما میتوانید برای میهمانیها و مجالس دوستانه از پیراهن کوتاه، شلوار جین، بلوز یا تاپ و سرهمی استفاده کنید. اما برای مجالس غیررسمی و خانوادگی میتوانید از استایلهای دوتکه شیک و مرتب استفاده کنید. این لباسها را با کفش پاشنه بلند ظریفی نیز مزین نموده و زیبایی خود را افزایش دهید. درنهایت برای میهمانیها و مجالس کاملاً رسمی به سراغ ست لباسهای خاص بروید. بهتر است برای چنین مجالسی از کفش پاشنه بلند مجلسی یا صندل پاشنه بلند استفاده کنید. یک پیراهن مجلسی شیک و شبانه بپوشید و از بهترین زیورآلات خود استفاده کنید.

چگونگی ست کردن لباس های زنانه با هم

همانطور که پیشتر اشاره شد، زیبایی و جذابیت انسان در انتخاب بهترین لباسها و ست کردن آن‌ها با لباسهای دیگر است. شما حتماً برای ست کردن لباسهای زنانه با یکدیگر باید از چرخه رنگها استفاده کنید. نباید از رنگهای مکمل زیاد در کنار هم استفاده کنید، بلکه از رنگهای مشابه در کنار رنگهای مکمل بهره ببرید.
سعی کنید طبق اصول ست کردن لباس، از رنگهای اصلی بیشتر استفاده کنید. این رنگها قابلیت ترکیب با رنگهای مکمل و خنثی را دارند که همین مسئله جذابیت ظاهری شما را افزایش خواهد داد. پس بهتر است برای ست کردن انواع لباسهای زنانه با یکدیگر به این نکات توجه ویژهای داشته باشید.
مثال؛ نحوه ست کردن بلوز و شلوار

نحوه ست کردن بلوز با شلوار

ساده ترین و متداولترین لباسهایی که تمام خانمها تمایل به استفاده از آن دارند، ست بلوز و شلوار زنانه است. بلوز و شلوار را میتوان در محیطهای مختلف و بسته به شرایط استفاده کرد. اما کدام بلوز شورها مناسب شما هستند؟

خانمهای قدبلند معمولاً تمایل دارند از شلوارهای دم پا یا پاچه گشاد استفاده کنند. اما خانمهای کوتاهقد با پوشیدن چنین شلوارهایی کوتاهتر دیده میشوند. پس بهتر است از ست بلوز و شلوار مناسبتری استفاده کنند. برای ست کردن شلوار طرحدار با بلوز، بهتر است از یک بلوز ساده کمردار استفاده کنید. در کنار این ست لباس نیز بهتر است از دستبند طلایی و یک جفت کفش پاشنه‌بلند استفاده کنید.
برای ست کردن بلوز با شلوار جین، استفاده از یک تاپ زنانه که از زیر سینه گشاد میشود مناسب است. البته باید در کنار آن یک صندل پاشنه بلند دخترانه نیز استفاده شود. شلوارهای کلاسیک که برای میهمانیهای شبانه مناسب هستند نیز میتوانند با یک تاپ نقرهای، کیف شب، گوشواره بلند مروارید و صندل پاشنه بلند مشکی بسیار عالی و جذاب شوند. درنهایت اگر بتوانید به آنچه تا اینجا در مورد نحوه ست کردن لباس زنانه یاد گرفتهاید عمل کنید، بدون شک صاحب یک تیپ خوشگل و استایل فوقالعاده جذاب میشوید.

وب گردی

    نظر شما