برای خرید گل خواستگاری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای خرید گل خواستگاری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مراسم خواستگاری یکی از مراسماتی است که برای اکثر افراد جزو به یادماندنی ترین مراسم ها و خاطره انگیزترین شب ها می باشد. در این مراسم ها معمولا خانواده داماد برای خانواده عروس هدیه هایی را همراه خود می برند که نشانه ادب و احترام و رعایت رسوم ما ایرانیان می باشد.

به گزارش 9صبح،یکی از این هدیه ها که معمولا مرسوم هست و نه تنها ایران بلکه در اکثر نقاط جهان استفاده میشود،  خرید گل  می باشد. اما آیا هر گلی میتواند برای این مراسم مناسب باشد؟ معمولا گلفروشی های سطح شهر چه گلهایی را برای این شب پیشنهاد می دهند؟ آیا رنگ خاصی از گل را باید تهیه کرد یا خیر؟ در ادامه با ما همراه باشید تا همه این نکات را با هم بررسی کنیم.

نکات اصلی در خرید گل
پیش از همه اینها شما باید به دنبال گلی باشید که تازه و با طراوت باشد و همچنین مناسب این مراسم. اغلب گلهایی که در گلفروشی مورد استفاده قرار میگیرد و در پکیج هایی مانند: دسته گل ، باکس و یا جعبه گل، سبد و جام گل ارائه می شود معمولا روزانه تهیه میشوند و تازه هستند اما بعضی از این فروشگاه ها هم گلهای نامرغوبی برای ساخت این پکیج ها به کار می برند که تعدادشان خیلی کم است، اما شما باید مراقب باشید که گل های پلاسیده و خراب نصیب شدما نشود.:) برای تشخیص اینکه آیا گل، گلی تازه می باشد یا خیر ابتدا باید به ظاهر آن دقت کنید که سالم و بدون زخمی شدگی و دارای بوی مطبوعی باشد. در مرحله بعد کافیست به وسط گل و گلبرگ ها دست بزنید اگر سفت باشد یعنی گل تازه می باشد. اما اگر با دست زدن گلبرگ ها و گلها بریزند و به راحتی جدا شوند و رنگ قهوه ای و له شدگی داشته باشد یعنی گل مدت زیادی است که در فروشگاه مانده است و باید از خرید آن گل خودداری کنید.

چه رنگ گل هایی برای مراسم خواستگاری مناسب است؟
معمولا برای تزئین باکس گل ، جام گل ، سبد گل و یا دسته گل برای این مراسم، از اکثر رنگ ها استفاده میشود و این مورد کاملا به سلیقه و نظر شخص خریدار بستگی دارد زیرا گلهایی که در یک خانواده هستند مثل گل رز، در رنگ های بسیاری تهیه و تولید می شوند(البته این مورد برای اکثر گل های شاخه بریده می باشد). مهمترین اصل در خرید یک گل مناسب برای این شب، دانستن سلیقه عروس خانم است که چه گلی را دوست دارد و یا از چه ترکیب رنگ هایی خوشش می آید. این مورد می تواند کمک بزرگی برای تهیه این گل به آقا داماد باشد. اما طبق آمار بیشترین گلهایی که استفاده میشوند شامل گل های زیر می باشند (به ترتیب پر استفاده ترین ها) :
1.    گل رز (همه رنگ ها)
2.    گل آنتریوم (سفید و بنفش)
3.    گل ارکیده (سفید و بنفش)
4.    گل داوودی (اکثر رنگ ها)
5.    گل لیلیوم (سفید و صورتی)
6.    گل ژیپسوفیلیا (عروس)
7.    گل میخک (همه رنگ ها)
8.    گل آلسترومریا (بنفش و سفید و صورتی)

به غیر از گل چه هدیه هایی مرسوم می باشد؟
معمولا همراه گل مقداری شیرینی خشک و یا تر نیز برای این مراسم برده می شود. اما بسیاری از افراد تنها به این موارد اکتفا نمیکنند و معمولا یک هدیه مانند انواع طلا و یا منسوجات و پارچه های قیمتی و پوشاک نیز به نشان رسم و رسوم به همراه خود به مراسم می برند. البته که این موارد کاملا شخصی است و اجباری در کار نیست و بیشتر به آداب و فرهنگ، اقلیم و منطقه سکونت افراد برمیگردد. اما مهمترین و کارآمد ترین هدیه ها همین گل و شیرینی است که در بسیاری از نقاط جهان هم استفاده می شود و نتیجه های مثبتی را نیز در پی دارد.
جمع بندی و نتیجه گیری
همه افراد با همه سلیقه ها می توانند گل مورد نظر خود را برای این مراسم تهیه کنند که این مورد کاملا شخصی می باشد اما تا جای ممکن سعی کنید گل های تازه و خوشبو تهیه کنید و تلاش نکنید که حتما گلی با قیمت بالا تهیه کنید. اگر برای تهیه این گل شک دارید و نیاز به راهنمایی داشتید می توانید به گل فروشی گل یخ سر بزنید و با مشاوران، کارشناسان و طراحان خبره این مجموعه گفتگو کنید تا بهترین مورد را برای شما انتخاب کنند. خرید گل خواستگاری از این مجموعه تجربه ای لذت بخش خواهد بود اگر میخواهید در شب خواستگاری خود بدرخشید و جوابی دلخواه بشنوید.

وب گردی

    نظر شما