بارش پراکنده باران در ۱۳ استان کشور

بارش پراکنده باران در ۱۳ استان کشور

سازمان هواشناسی در آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی از رگبار باران، بارش تگرگ، رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش 9 صبح، سازمان هواشناسی کشور براساس‌ تحلیل‌ آخرین‌ نقشه‌های پیش‌یابی‌ هواشناسی‌ اعلام کرد که امروز دوشنبه‌ در استان‌های آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و غرب‌ همدان رگبار و رعدوبرق‌، وزش‌ باد شدید موقت‌، در مناطق‌ مستعد ریزش‌ تگرگ‌ و در بخش‌هایی‌ از خوزستان و ارتفاعات‌ البرز غربی‌ افزایش‌ ابر و بارش‌ پراکنده پیش‌بینی‌ می‌شود.

علاوه بر این‌، امروز در ارتفاعات‌ و دامنه‌های جنوبی‌ زاگرس‌ در استان‌های کرمان، شمال شرق‌ فارس‌، یزد و بخش‌هایی‌ از سیستان و بلوچستان ابرناکی‌، رگبار و رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ انتظار می‌رود.

سه‌شنبه‌ سامانه‌ بارشی‌ در نواحی‌ شمال غرب‌، غرب‌، مرکز، سواحل‌ دریای خزر، ارتفاعات‌ و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی‌، ارتفاعات‌ و دامنه‌های زاگرس‌ مرکزی فعالیت‌ خواهد داشت‌ و در مناطقی‌ از جنوب‌ شرق‌ کشور در استان‌های کرمان، جنوب‌ سیستان و بلوچستان و شرق‌ هرمزگان نیز رگبار و رعدوبرق‌ انتظار می‌رود.

چهارشنبه‌ در بخش‌هایی‌ از شمال غرب‌، ارتفاعات‌ و دامنه‌های جنوبی‌ البرز، مرکز، جنوب‌ شرق‌ کشور و طی‌ روزهای پنجشنبه‌ و جمعه‌ در برخی‌ مناطق‌ از نیمه‌ شرقی‌ کشور و ارتفاعات‌ البرز بارش‌ ادامه‌ خواهد داشت‌.

دوشنبه‌ در شمال شرق‌، جنوب‌ غرب‌، غرب‌، مرکز و دامنه‌های جنوبی‌ البرز و سه‌شنبه‌ در نوار شرقی‌ و جنوب‌ کشور وزش‌ باد نسبتا شدید و در مناطق‌ مستعد خیزش‌ گردوخاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

امروز و فردا شمال خلیج‌فارس‌ مواج‌ خواهد بود.

وب گردی

    نظر شما