دستورکار جدید آموزش و پرورش به مدارس
معاون وزیر وزارت آموزش و پرورش گفت: از ماموریت های اصلی ما در آموزش و پرورش، داشتن مدارس صالح است؛ تربیت هدف محور و پرورش دانش آموزان انقلابی در دستور کار باید باشد.
به گزارش 9 صبح؛ معاون وزیر وزارت آموزش و پرورش درباره ماموریت و دستورکارهای جدید این وزارتخانه در مدارس توضیحاتی ارائه کرد.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که ایجاد مدارس صالح از ماموریتهای اصلی است و تربیت هدف محور و پرورش دانشآموزان انقلابی باید در دستورکار باشد.
احمد محمودزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه گردهمایی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی سراسر کشور در شیراز با قدردانی از رویکردهای خوب فرهنگی حاکم شده در فارس، گفت: کارهای صوری و نمایشی در دستورکار آموزش و پرورش قرار ندارد، بلکه به دنبال کارهای اساسی، کیفی و ماندگار هستیم.
محمودزاده با یادآوری اینکه بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشآموز در مدارس غیردولتی کشور مشغول تحصیلند، خاطرنشان کرد: کارهای صادقانه و بی منت، پاکدستی، مبارزه با فساد، عدم به حاشیه رفتن و ....، از جمله مواردیست که رئیس جمهور محترم در دولت به آن تاکید دارند.
وی ادامه داد: از ماموریت های اصلی ما در آموزش و پرورش، داشتن مدارس صالح است؛ تربیت هدف محور و پرورش دانش آموزان انقلابی در دستور کار باید باشد.
محمودزاده گفت: به نظر می رسد در بین ساحت های ششگانه همه ساحتها مورد توجه است لذا همواره مدارس غیر دولتی باید سرآمد باشیم به ویژه در حوزه علمی تربیتی باید دانش آموزان ما مایه فخر و مباهات در عرصه های بین المللی باشند و در تراز انقلاب تربیت کنیم.
وی اضافه کرد: مدرسه صالح باید به عنوان نمونه عینی ارزش های انقلابی بتواند زمینه بروز و ظهور همه شایستگی ها را فراهم کند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی، گفت: مدرسه، رسانه، خانواده و معلم چهار رکن تربیت باید خوب پرورش یافته باشند. امروز مدارس غیردولتی کارنامه خوبی از خود ارائه داده اند و نمونه های بسیاری در استان های مختلف وجود دارد که مدارس در تراز سند تحول هستند.
وی با بیان اینکه باید جریان سازی در حوزه فرهنگی و تربیتی را به گونهای انجام دهیم که در معرض اتهام قرار نگیریم، گفت: در مدارس و مراکز غیردولتی برای ویژگی های مدارس صالح الگوهای خوبی وجود دارد لذا باید این خلاقیت ها را بگیریم در سایر مدارس ساری و جاری کنیم.
محمودزاده اضافه کرد: در خصوص مدارس غیردولتی دو نوع نگرش وجود دارد در نگاه اول مدارس غیردولتی به عنوان بارزترین نوع مشارکت، مورد توجه نخبگان و اندیشمندان قرار گرفته است. لذا با توجه به کمبود فضا و تجهیزات در برخی مدارس دولتی برخی این مدارس را کمک به اجرای عدالت و کمک به مدارس دولتی می دانند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه صاحبان نگاه دوم توسعه مدارس غیر دولتی را مغایر با تحصیل رایگان و ایجاد شکاف بین طبقات مختلف جامعه می دانند، گفت: مشارکت تنها شامل منابع مالی نیست بلکه سایر موارد را نیز شامل می شود. در مدارس تلاش ما این است که دانش آموزانی با برجستگی های اخلاقی برای آینده کشور تربیت کنیم لذا همه باید در این فرآیند مشارکت داشته باشیم.
عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در حوزه آموزش کار با کیفیت ارائه شود و در حوزه تربیتی نیز باید کار مستمر انجام شود و برای هر دانش آموز یک بسته فرهنگی داشته باشیم.
محمودزاده با اشاره به اینکه برنامه های تربیتی مستمر، قابل فهم و مداومت داشته و کارهای کیفی سازی و شایسته سازی در دستور کار باشد، اضافه کرد: در بسیاری از استان ها در شرایط برابر و تساوی زیر ساخت ها، نتایج متفاوتی را شاهد هستیم لذا این موضوع به نوع مدیریت و خلاقیت ها بر می گردد.
نظر شما