خبر مهم درباره نقل و انتقالات معلمان

خبر مهم درباره نقل و انتقالات معلمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در رابطه با اعتراض برخی معلمان درخصوص نحوه اجرای طرح رتبه بندی اظهار کرد: هیچکس منکر اشکالاتی که در اجرای این طرح وجود داشته نیست اما باید در نظر داشته باشیم که هر طرح بزرگی که می‌خواهد اجرا شود طبیعتا موانع و اشکالاتی نیز خواهد داشت.

به گزارش 9صبح، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه در سال گذشته بیشترین نقل و انتقالات معلمان مربوط به استان مرکزی بوده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ نقل و انتقالات معلمان استان مرکزی، سه برابر سال ۱۴۰۰ بود.

احمدرضا نوازنی شنبه ۹ اردیبهشت در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: امسال برنامه های خوبی به منظور گرامی‌داشت هفته معلم تدارک دیده شده است. در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی نیز که با حضور استاندار برگزار شد قرار بر این شد که مدیران کل استانی و شهرستانی در هفته معلم از تمامی معلمان مدارس تجلیل کنند.

نوازنی با بیان اینکه همه ادارات مناطق و شهرستان‌های استان حداقل یک برنامه ویژه را در هفته معلم خواهند داشت، افزود: در مرکز استان در روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در کانون امام علی(ع) طی مراسم ویژه‌ای از معلمان نمونه سطح استان تقدیر خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: از جمله برنامه‌های دیگر در هفته معلم، گلباران مزار شهدا و تجلیل از فرهنگیان ایثارگر، دیدار با خانواده های شهدای فرهنگی، ویژه برنامه بسیج فرهنگیان و اجرای حدود دو هزار برنامه در تمامی مدارس سطح استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه تجلیل از معلم، تکریم جایگاه علم است، تصریح کرد: علم هم قدرت و هم فضیلت است و هرکس که دارای علم است قدرتمند است و جایگاه ارزشمندی دارد.

نوازنی در رابطه با اعتراض برخی معلمان درخصوص نحوه اجرای طرح رتبه بندی اظهار کرد: هیچکس منکر اشکالاتی که در اجرای این طرح وجود داشته نیست اما باید در نظر داشته باشیم که هر طرح بزرگی که می‌خواهد اجرا شود طبیعتا موانع و اشکالاتی نیز خواهد داشت. این طرح باید از سال ۱۳۹۰ اجرا می شد و متاسفانه دولت‌های قبلی هیچکدام به این طرح ورود نکردند تا اینکه دولت سیزدهم این طرح را که اجرای آن بیش از دو سال زمان نیاز داشت در عرض چهار ماه اجرایی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: در طرح رتبه بندی هم به معیشت معلمان و هم به مقام و جایگاه علمی معلمان توجه ویژه شد و از اجحاف حق معلمانی که کارهای علمی و پژوهشی زیادی انجام‌ داده‌اند جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه تا یازدهم اردیبهشت همکارانی که به رتبه خود اعتراض دارند فرصت دارند مدارک خود را بارگذاری کنند، اظهار کرد: لزوما هرکسی که اعتراض کند رتبه‌اش تغییر نخواهد کرد و بر اساس مدارک و سابقه علمی رتبه‌ها افزایش خواهد یافت، اما پیش‌بینی ما این است که تعداد زیادی از افراد رتبه بالاتری دریافت کنند. همچنین اگر احیانا کسانی باشند که رتبه‌ای بالاتر از حق واقعی خود دریافت کرده باشند ما ورود خواهیم کرد و رتبه آن فرد را نیز اصلاح خواهیم کرد.  

نوازنی با تاکید بر اینکه به هر میزان که بتوانیم در راستای کم کردن مشکلات معلمان تلاش خواهیم کرد افزود: ما قبول داریم که حق معلم ها بیشتر از این مقدار است ولی توان دولت بیشتر از این نیست. یکی از مطالباتی که معلمان همواره داشته‌اند بحث نقل و انتقال آن‌هاست که ما تمام تلاش خود را در این راستا انجام داده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در پایان گفت: ابتدای فرآیند نقل و انتقالات، ثبت درخواست همکاران در سامانه نقل و انتقال است. همچنین در راستای قانون جوانی جمعیت، یکی از شروط اصلی انتقال معلمان جوان مجرد، ازدواج و فرزندآوری است.

وب گردی

    نظر شما