قطع سراسری اینترنت کشور به مدت ۱۱ روز در خردادماه/ ماجرا چیست؟

قطع سراسری اینترنت کشور به مدت 11 روز در خردادماه/ ماجرا چیست؟

زارعی گفت: درخواست قطع اینترنت بین الملل در یک مدت زمانی ۳۵ دقیقه‌ای تا ساعت ۸:۳۰ صبح را داشتیم که مصوب شد تا در کارگروهی بررسی شود و جلسات تخصصی داشتیم.

به گزارش 9 صبح، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در نشست تشریح فرآیند برگزاری امتحانات نهایی خرداد از تصمیم برای رایزنی با وزارت ارتباطات به منظور قطع اینترنت بین‌الملل از ۵ تا ۳۰ دقیقه پس از شروع امتحان به مدت ۱۰ تا ۱۱ روز در مدت زمان برگزاری امتحانات نهایی خبر داد.

زارعی در پاسخ به پرسشی درباره موضوع قطع اینترنت در اطراف حوزه‌های امتحانی گفت: از آنجا که تخلفات و شبکه‌های سودجو در پیام رسان‌های خارجی فعالیت داشتند، درخواست قطع اینترنت بین الملل در یک مدت زمانی ۳۵ دقیقه‌ای تا ساعت ۸:۳۰ صبح را داشتیم که مصوب شد تا در کارگروهی بررسی شود و جلسات تخصصی داشتیم. دو موضوع تهیه اینترنت پایدار و پرسرعت برای حوزه‌های تصحیح و محدودسازی اینترنت در دستور کار بود و در حال بررسی کارشناسی هستیم.

وی آماری از برخورد با تخلفات امتحانی در سال گذشته نیز اعلام کرد و گفت: تخلف از به همراه داشتن جزوه تا وسایل غیرمجاز را در برمی‌گیرد. به تخلفات جزئی اشاره نمی‌کنم، اما ۹ مورد تخلف در زمینه انتشار سوالات را در نوبت امتحانی دی ماه کشف و با متخلفان برخورد کردیم. هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات تشکیل شده است و کارگروه‌هایی در استان‌ها به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

    نظر شما