پارک شادی یزد پلمپ شد / لحظه دردناک سقوط کودک+ عکس

پارک شادی یزد پلمپ شد / لحظه دردناک سقوط کودک+ عکس

مدیرکل استاندارد استان یزد از پلمپ پارک شادی یزد در پی حادثه تلخ سقوط ترن هوایی این پارک خبر داد.

به گزارش 9 صبح، مدیرکل استاندارد استان یزد از پلمپ پارک شادی یزد در پی حادثه تلخ سقوط ترن هوایی این پارک خبر داد.

پارک شادی یزد پلمپ شد. مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: حادثه خروج از ریل ترن کودک پارک شادی یزد که منجر به آسیب دیدگی دو کودک در شامگاه جمعه «۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲» گذشته شد، در دست بررسی کارشناسی و تخصصی است.

«حمید مطهری»، مدیرکل استاندارد استان یزد ضمن ابراز همدردی با خانواده مصدومین، گفت: مجوز بهره‌برداری استاندارد از اینگونه تجهیزات، توسط شرکت‌های بازرسی بخش خصوصی صادرمی شود که مجوز کار و ارائه خدمت این شرکت‌ها نیز توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران(NACI) صادر می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان یزد افزود: به منظور بررسی دقیق ابعاد حادثه، ضمن فراخواندن نمایندگان شرکت بازرسی صادرکننده مجوز و تاییدیه تجهیز ترن کودک، تمامی مستندات و مدارک بازرسی جهت ارائه به اداره کل استاندارد و سازمان ملی استاندارد، درخواست شد.

مطهری تصریح کرد: دربخش دیگری از اقدامات، خواستار اعزام نماینده و کارشناسان متخصص شرکت مذکور، برای پاسخگویی به حادثه رخ داده از تهران به یزد شده‌ایم، تا ضمن بررسی تخصصی و دلایل رخداد این حادثه، دفاعیات خود را نیز انجام دهند.

این مسئول گفت: با تشکیل کارگروه ویژه، این موضوع تا بررسی کامل و تخصصی و کشف علل حادثه دنبال و در صورت اثبات قصور و جرم، متخلفین اعم از شرکت بازرسی و تایید کننده یا بهره‌دار به مراجع حقوقی و قضایی جهت اعمال قانون معرفی می‌شوند.

گفتنی است، در جریان بازدید گروهی مسئولان و کارشناسان استاندارد از محل این حادثه در پارک شادی یزد، وسیله بازی مذکور تا اطلاع ثانوی جهت بررسی کارشناسی توسط کمیته تخصصی ملی و استانی پلمپ شد.

ساعت ۲۰:۳۶ جمعه، ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، به دنبال سقوط دو کودک ۷ و ۸ ساله از ترن هوایی در پارک شادی یزد، یک کد آمبولانس اورژانس به محل اعزام و مصدومین به بیمارستان شهید رهنمون یزد منتقل شدند. بر اثر خارج شدن قطار بازی کودکان از ریل، یک دختر و یک پسر، هفت و هشت ساله مصدوم شدند. یکی از کودکان پس از معاینه مرخص شد اما کودک دیگر اکنون در آی.‌سی.‌یو بستری است.

وب گردی

    نظر شما