خبرهای جنجالی درباره مراکز خدمات ماساژ / ماساژ و لیزر توسط جنس مخالف در تهران

خبرهای جنجالی درباره مراکز خدمات ماساژ / ماساژ و لیزر توسط جنس مخالف در تهران

با یک ماساژ ریلکسی ۳۰ دقیقه‌ای شروع می‌کنیم که با توجه به خدماتی که حین آن سفارش می‌دهید از ۳۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان است.

به گزارش 9 صبح، برخی از کلینیک‌های زیبایی به محل امنی برای سودجویی، قانون‌شکنی و هنجارشکنی تبدیل شده است. تا جایی‌که در برخی از آن‌ها انجام لیزر بدن مردان توسط زنان انجام می‌شود و برخی از آن‌ها اقدام به ارائه خدمات ماساژ آقایان توسط زنان کرده‌اند. معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی می‌گوید: «تمام اعمال مربوط‌به زیبایی و درمانی در کلینیک‌های زیبایی باید توسط پزشک و مسئول فنی صورت بگیرد.

در گزارش فارس امده است لیزر نواحی حساس بدن باید توسط اپراتور هم‌جنس صورت بگیرد وگرنه انجام این کار تخلف است و متقاضی می‌تواند تخلفات را گزارش کند». سرپرست اداره ارزیابی عملکرد نظام‌پزشکی هم گفته انجام امور لیزر توسط افراد غیرپزشک قطعا تخلف است. انجام امور زیبایی برای آقایان توسط اپراتورهای زن هم تخلف است.

 این روزها خدمات ماساژ و ماساژدرمانی چیزی فراتر از ریختن آب داغ با کاسه مسی (دولچه) بر تنِ کیسه و سفیداب خورده افراد یا سنگ‌پا، صابون و لنگ‌های خیس است. حالا، «مشت و مالچی» ها را «ماسور» می‌نامند و خدماتشان را سلامت‌محور می‌دانند.

با یک ماساژ ریلکسی ۳۰ دقیقه‌ای شروع می‌کنیم که با توجه به خدماتی که حین آن سفارش می‌دهید از ۳۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان است. ماساژ زیبایی صورت را هم بعد از آن ارائه می‌دهیم که قیمت‌هایش در منو از ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان (شیاتسو، سینوس، گواشا، طب فشاری و لنفاوی) است. پیشنهاد می‌کنم از ماساژ لاغری مجموعه ما با قیمت ۶۰۰ هزار تومان هم استفاده کنید. البته اگر پکیج این نوع ماساژ را انتخاب کنید با درنظر گرفتن تخفیف شگفتانه آن، فقط باید ۵ میلیون تومان پرداخت کنید! ناگفته نماند که همه این مراحل با پذیرایی متناسب با ماساژ درخواستی همراه است. ساختمان مجاور مجموعه، سالن زیبایی است که خالی از لطف نیست اگر سری هم به آنجا بزنید.»

مرکز بعدی، جایی در خیابانی پرتردد در منطقه یک است؛ با حیاطی وسیع و سرسبز. یکی از ویژگی‌های مهم و برجای مانده از دوران شیوع کرونای این مرکز، خدمات‌دهی در منزل است. یکی از مدیران مرکز در این‌باره می‌گوید: «کرونا که شایع شد به‌دلیل اعمال قرنطینه‌های خانگی، بسیاری از مشتریان ثابت ما درخواست کردند خدمات را در منزلشان ارائه دهیم و ما هم با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی، توانستیم آن را تا به امروز به‌خوبی اجرا کنیم. درست است که هزینه‌ها به این صورت افزایش می‌یابد، اما آسایش و راحتی مشتری نیز به‌مراتب در این شیوه از خدمات‌دهی بیش‌تر است.

نکته مهم این نوع از ارائه خدمات، اعتماد و امنیت است؛ اعتماد و امنیتی که سال‌های قبل، توسط برخی از مراکز نامعتبر و غیرواقعی ماساژ از بین رفته بود و حتی مواردی منجر به وقوع جرم داشتیم که باعث شده بود مشتریان تصور نامناسبی از خدمات ماساژ داشته باشند.» او در ادامه از لیست قیمت خدمات ماساژ و ماساژدرمانی در منزل می‌گوید: «به‌طور تقریبی، خدمات ماساژهای غیرپزشکی در منزل از ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که البته احتمال افزایش آن با توجه به ارزش‌های افزوده درخواست‌های مشتریان، وجود دارد. ماساژهای پزشکی هم هزینه‌هایی بین یک میلیون تا ۲ میلیون را دربرمی‌گیرد.»

با استقبال گسترده از خدمات ماساژ به‌ویژه از سوی بانوان، سالن‌های زیبایی هم پا به میدان کسب درآمد از طریق ارائه خدمات ماساژ گذاشتند و تبلیغاتشان را روی ماساژهای زیبایی متمرکز کردند. «الهام» سال‌ گذشته چند مرتبه‌ای از خدمات ماساژ زیبایی در یکی از سالن‌های زیبایی مناطق مرکزی شهر استفاده کرده بود که رضایت چندانی از آن نداشت. او از این تجربه ناموفق خود می‌گوید: «یکی از دوستانم سالنی را معرفی کرد که قیمت  خدمات ماساژ زیبایی در آن، خیلی کمتر از مراکز تخصصی ماساژ بود. من هم چند مرتبه‌ای رفتم و از خدمات آنها استفاده کردم. کمی بعد متوجه شدم فرد ماسور (ماساژ دهنده) دوره‌های آموزشی لازم را سپری نکرده و فقط یکسری حرکات غیرتخصصی و غیرپزشکی زیبایی را روی صورت من اجرا می‌کند که بیشتر باعث افزایش چین و چروک پوست صورتم می‌شد. از فضای نامناسب و غیربهداشتی آنجا هم که دیگر برایتان نگویم!»

آموزشگاه‌های متعددی در تهران فعالیت دارند که دوره‌های آموزشی ماساژ و ماساژ درمانی را در سطوح مختلف برگزار می‌کنند. با یکی از شناخته‌شده‌ترین این آموزشگاه‌ها تماس می‌گیریم و از هزینه‌های آموزشی آن می‌پرسیم. صدایی از آن سوی خط ارتباطی پاسخ می‌دهد: «صفر تا صد ماساژ تخصصی (غیرپزشکی) را در مدت یک ماه با هزینه ۴ میلیون تومان ویژه بانوان و ۵ میلیون تومان ویژه آقایان آموزش می‌دهیم. مدرک معتبر که مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز هست در پایان این دوره، تقدیم‌تان می‌کنیم. شاید به‌نظرتان هزینه‌های آموزشی ما نسبت به سایر آموزشگاه‌ها بیشتر باشد اما دلیل مهم آن، اعطای مدرک معتبر و بین‌المللی است که با آن می‌توانید با خیال راحت در داخل و خارج از ایران، درآمدهای خوب کسب کنید.

نکته جالب توجه دیگر اینکه اگر معدل دریافتی شما در دروس تئوری و عملی این دوره‌ها از عدد مورد نظر ما فراتر باشد، از امتیاز معرفی به هتل‌های لاکچری یا مراکز خدمات ماساژ، با هدف ایجاد فرصت اشتغال‌زایی برخوردار می‌شوید. در ضمن رزومه آموزشی و مهارتی استادان آموزشگاه ما را می‌توانید با دیگر آموزشگاه‌ها مقایسه کنید و از سطح آموزش‌ها در مؤسسه ما، مطمئن شوید.» سؤال آخر ما را کوتاه پاسخ می‌دهد: «بازار کار ماساژ در حال رشد است؛ آنقدر که حتی دلاک‌های قدیم هم می‌توانند در آن به سودآوری مالی برسند. شما اگر همین الان هم وارد بازار این کسب‌وکار شوید با توجه به استعداد و پشتکارتان، ماهانه از ۱۰ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان درآمد کسب می‌کنید.»

وب گردی

    نظر شما