یارانه مددجویان بهزیستی افزایش یافت

 یارانه مددجویان بهزیستی افزایش یافت

براساس گفته های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یارانه سه دهک پایین جامعه و مددجویان بهزیستی افزایش ۲۰ درصدی خواهد داشت.

به گزارش 9 صبح: سال گذشته همزمان با ارز ترجیحی و افزایش یارانه ها، قرار بود که طرح کالابرگ الکترونیک اجرایی شود اما اجرای آن یکسال به تعویق افتاد.

پس از گذشت ۸ ماه از جراحی اقتصادی دولت، در پایان دی ماه سال ۱۴۰۱، طرح اجرایی کالابرگ در استان هرمزگان به صورت آزمایشی آغاز شد و پس از موفقیت آن، در پایان سال به سایر استان‌ها گسترش یافت. در بودجه سال ۱۴۰۲، مجلس به دولت اجازه داد تا تدابیری برای ارائه کالابرگ به افراد با درآمد پایین در نظر بگیرد و تلاش کند تا از کاهش قدرت خرید آنان جلوگیری شود.

در نهایت روز گذشته مرتضوی، وزیر کار از افزایش ۲۰ درصدی یارانه های سه دهک پایین جامعه خبر داد. این طرح که در قالب کالابرگ اجرا می شود از روز شنبه ۱۳ خرداد آغاز خواهد شد.

طرح کالابرگ الکترونیک چیست؟

به موجب طرح فراگیر کالابرگ الکترونیک، یارانه نقدی در قالب یک پلتفرم و بستر، به کالابرگ الکترونیکی تبدیل می‌شود تا مردم با مراجعه به هر فروشگاهی بتوانند کالاها را خریداری کنند. در این طرح قیمت کالاهای مشمول به نرخ مصوب تصریح شده در قانون محاسبه شده و مردم می‌توانند از اعتبار یارانه‌ای خود استفاده کنند.

به این ترتیب مردم می‌توانند به صورت اعتباری تقریبا حدود یک ماه قبل از واریز یارانه نقدی‌شان، خرید اعتباری برای حدود ۱۰ قلم کالای پرمصرف مانند قند، شکر، برنج، ماکارونی، روغن، تخم‌مرغ، مرغ، انواع پنیر، انواع شیر و انواع ماست و گوشت داشته باشند و چنانچه تمایل به خرید کالابرگ الکترونیکی نبود، همچنان امکان برداشت نقدی یارانه واریزی ماه‌های آینده وجود دارد.

اما چنانچه سرپرستان خانوار در ماه گذشته از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

وب گردی

    نظر شما