سورپرایز ویژه برای برای معلولان و مددجویان بهزیستی

سورپرایز ویژه برای برای معلولان و مددجویان بهزیستی

یارانه اعتباری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام‌ خمینی‌ (ره) و سازمان بهزیستی، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

جزئیات و شرایط نحوه دریافت کارت معلولیت و افزایش یارانه نقدی مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی کشور و اعلام شد.

مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی کشور می‌توانند کارت معلولیت دریافت کرده و از تسهیلات آن استفاده کنند. طرح جدید کالابرگ الکترونیکی و افزایش یارانه نقدی مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی کشور آغاز شد. جزئیات و شرایط افزایش یارانه نقدی مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی کشور اعلام شد. به منظور حمایت از خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی، افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه نقدی مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی از ۱۳ خردادماه برای آنها اعمال می‌شود.

  جزئیات و شرایط نحوه دریافت کارت معلولیت و افزایش یارانه نقدی مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی کشور و اعلام شد.

مزایای کارت معلولیت مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی کشور

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: سال گذشته برای ۱۱۰۰ از افراد تحت پوشش بهزیستی استان کارت معلولیت صادر شده است.

شهرام رجبی، سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران، درباره صدور کارت معلولیت برای جامعه هدف بهزیستی در استان زنجان با بیان اینکه این کارت معرف فرد دارای معلولیت در داخل و خارج از کشور بوده و دارای اعتبار بین‌المللی است، اظهار کرد: بعد از تشخیص شدت و نوع معلولیت و صدور کارت معلولیت، افرادی که دچار معلولیت هستند می‌توانند از مزایایی همچون معافیت‌های سربازی، دریافت وام اشتغال، بلیت نیم بهای هواپیما، خدمات آموزشی دانشگاه و سرویس حمل و نقل دریافت کنند.

او با بیان اینکه نزدیک به ۲۰ هزار فرد دارای معلولیت (معلولان ذهنی، جسمی، شنوایی، بینایی، گفتاری،  اعصاب و روان و سالمندان) در استان زنجان تحت پوشش بهزیستی بوده و از خدمات درمانی و توانبخشی آن استفاده می‌کنند، افزود: سال گذشته برای ۱۱۰۰ از افراد تحت پوشش بهزیستی استان کارت معلولیت صادر شده است.

این مسئول با بیان اینکه روند صدور کارت معلولیت ادامه دارد و کمیسیون‌های توانبخشی در حال رسیدگی به وضعیت پزشکی افراد دارای معلولیت هستند، تصریح کرد: پلاک ویژه خودرو افراد دارای معلولیت نیز برای افراد دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید صادر می‌شود و برابر آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی هرگونه توقف در زیر تابلوهای پارک ویژه معلولان برای خودروهای غیرپلاک معلولان ممنوع است و در صورت توقف، خودروی متخلف علاوه بر اعمال قانون، در صورت تشخیص عوامل راهور در سطح شهر به پارکینگ انتقال می‌یابد.

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان تاکید کرد: بهزیستی در اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، فراهم‌سازی امکانات لازم جهت تقویت مشارکت اجتماعی این افراد و رفع موانع موجود جهت دسترسی به اماکن عمومی (آموزشی، درمانی، محل کار) اقدام به صدور پلاک ویژه در سطح استان زنجان کرده است.

جزئیات افزایش یارانه نقدی مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: یارانه اعتباری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشروط به خرید، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

دکتر «شهریار عباسی» در  نشست هماهنگی اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با بیان اینکه دولت سیزدهم در راستای تحقق اهداف و برنامه‌ها، فعالیت‌های متعددی انجام داده که یکی از این برنامه‌ها، طرح ملی کالابرگ الکترونیک است، اظهار کرد: طرح ملی کالابرگ الکترونیک، یک طرح ملی و مصوب مجلس است و دولت بر اجرای این طرح مصمم است، لذا تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف و مکلفند در راستای اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

او یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح را حمایت دولت از اقشار کم‌درآمد عنوان کرد و گفت: یارانه اعتباری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که این افزایش اعتبار، مشروط به خرید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تصریح کرد: ستاد استانی اجرای طرح ملی کالا برگ الترونیک تشکیل شده و در سطح شهرستان‌ها نیز همه فرمانداران ملزم به تشکیل این ستاد هستند و فاز اول این طرح برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اجرا می‌شود.

عباسی  با بیان اینکه زیرساخت‌های طرح ملی کالا برگ الکترونیک در استان فراهم شده است، گفت: این طرح در روستاها در قالب فروشگاه‌های سنتی نیز قابل اجرا است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مزیت‌های کالابرگ الکترونیکی این است که مردم می‌توانند یک‌ماه زودتر از یارانه نقدی به روش اعتباری، ۱۱ قلم کالای اساسی خود را خرید کنند، تصریح کرد: این طرح به‌صورت اختیاری است و هیچ اجباری در کار نیست و مردم به هر میزان از اعتبار یارانه خود از کالاهای یاد شده خریداری کنند، بقیه اعتبار آنها در قالب یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک شامل شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات (ماست پرچرب پگاه) قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله است.

شرط افزایش مبلغ یارانه نقدی مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی کشور

جلسه هماهنگی اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی مددجویان بهزیستی استان زنجان برگزار شد.

مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک از ۱۳ خردادماه سال‌جاری برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اجرا شد.

یارانه اعتباری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام‌ خمینی‌ (ره) و سازمان بهزیستی، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

همچنین خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند، استفاده از این طرح برای همه مشمولان، اختیاری است.

در این طرح کارت جدیدی صادر نمی‌شود و همه کارت‌های بانکی به‌نام سرپرست خانوار قابل استفاده است.

شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم‌مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات (ماست پرچرب پگاه)، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک است.

۶ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

 همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

 سایر خانوارهای دهک‌های اول تا سوم در مرحله بعدی طرح، تحت پوشش قرار خواهند گرفت که زمان اجرای مراحل بعدی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وب گردی

    نظر شما