رپرتاژ آگهی

یک روزه گواهینامه موتور بگیرید ؛ بدون نگرانی موتور سواری کنید

یک روزه گواهینامه موتور بگیرید ؛ بدون نگرانی موتور سواری کنید

بر اساس گفته‌های رئیس پلیس راهور، دوره آزمایشی دریافت گواهینامه آسان در مناطقی از تهران در حال اجرا است.

برای اجرای طرح دریافت گواهینامه موتور در یک روز، امتحان آیین‌نامه حذف شـده‌است. همچنین برای اجرای این طرح هزینه‌های دریافت گواهینامه را ۶۰ درصد کاهش داده‌اند. اگر موتورسیکلت شما دارای پلاک است ولی گواهینامه موتور ندارید با مراجعه به یکی از مناطق اعلام شـده، در آزمون صبح شرکت کنید؛ تا غروب مراحل دریافت گواهینامه موتور در یک روز انجام می‌شود. البته این طرح در حال حاضر فقط در چند شهر مثل سمنان در حال انجام است و به زودی در سراسر کشور شاهد ارائه گواهینامه موتور در یک روز خواهیم بود.

سردار کمال هادیانفر هدف از اجرای طرح دریافت گواهینامه موتور در یک روز را ساماندهی تعداد بالای موتورسواران فاقد گواهی‌نامه اعلام کرد. بر اساس گفته‌های سردار هادیانفر، در حال حاضر نزدیک به ۶،۸۰۰،۰۰۰ نفر در سطح کشور، بدون داشتن گواهی‌نامه معتبر از موتورسیکلت استفاده می‌کنند. این عدد بسیار بزرگ و ترسناک است؛ چونکه در صورت عدم بهره‌مندی از گواهی‌نامه، موتور سوار علاوه بر جریمه شدن، نمی‌تواند از بیمه ثالث خود استفاده کند و این موضوع ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به فرد وارد کند. افرادی که دارای موتور سیکلت هستند و سند آن به نام خودشان ثبت شده است، می‌توانند برای گرفتن گواهینامه موتور سیکلت یک روزه اقدام کنند.

سهم دو درصدی موتورسواران بی گواهینامه در تصادفات

بر اساس اطلاعات پلیس راهور ، دو درصد از تصادفات به وسیله رانندگانی صورت می‌گیرد که دارای گواهینامه نیستند و از این دو درصد، ۷۰ درصد افراد موتورسوار بدون گواهینامه هستند! اخذ گواهینامه موتورسیکلت برای بسیاری از علاقمندان به موتورسواری مانند کابوس است و به دلایل مختلف، اقدامی برای دریافت آن انجام نمی‌شود.

یکی از دلایلی که مانع از اقدام سریع برای دریافت گواهینامه موتور شده، بحث زمان و هزینه آن است. پلیس راهور اعلام کرد که ایران جزء کشور‌هایی که است موتورسیکلت در آن محبوبیت بالایی دارد؛ اما متاسفانه بیشتر تصادفات مربوط به موتورسواران است. در بسیاری از کشورها که معیار این تحقیقات بوده‌اند، تصادفات از هر صد نفر موجب از دست رفتن جان یک نفر می‌شود؛ این در حالی است که آمار مشابه در ایران ده نفر از میان هر صد نفر است؛ بخش زیادی از این افراد فاقد گواهینامه موتورسیکلت هستند.

2

دیگر به خاطر هزینه و زمان دریافت گواهینامه موتور را به تعویض نیندازید!

با توجه به اجرای طرح جدید دریافت گواهینامه موتور در یک روز، تمامی موتورسواران می‌توانند به راحتی گواهینامه خود را دریافت کنند. بسیاری از موتورسواران به دلایلی متعدد، از جمله زمان زیاد آموزش‌های آیین‌نامه و کلاس‌های عملی آموزش موتورسواری، از گرفتن گواهی نامه موتورسیکلت خودداری می‌کنند. دریافت گواهینامه موتور در یک روز شرایطی را فراهم کرده است تا موتورسواران نتوانند نداشتن زمان را بهانه‌ی نداشتن گواهینامه قرار دهند. برای نحوه دریافت گواهینامه موتور، شرایط، مدارک و بیمه‌‎های لازم برای موتورسیکلت به لینک زیر مراجعه کنید:

https://bimeh.com/mag/motorcycle-driving-license/

وب گردی

    نظر شما