پیشنهاد عضو شورای شهر برای جمع‌آوری تمام پله‌های برقی‌ پایتخت

پیشنهاد عضو شورای شهر برای جمع‌آوری تمام پله‌های برقی‌ پایتخت

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری به شورای شهر تهران پیشنهاد کرد پله های مکانیزه عابر پیاده با توجه به مستهلک بودن و خطر احتمالی جان مردم با رمپ های 8 درصدی جایگزین شوند.

به گزارش 9صبح، حجت الاسلام والمسلمین آقامیری یکی از اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز با بیان اینکه راه پله های مکانیزه در سطح معابر به ندرت دیده می شود و معمولاً در مجتمع های تجاری، اداری و مترو استفاده می شود، گفت: این پلکان در سطح معابر به ندرت دیده می شود. به گفته آقامیری، این پله ها در معرض باران و کثیفی نیستند، اما در حین پاکسازی قطعات پله برقی، اطراف دو فروگان خاک جمع آوری شد. وی همچنین خاطرنشان کرد: نصب پله برقی در جاده ها توجیه فنی ندارد، زیرا اکثر آنها مستهلک هستند و این خود زنگ خطری برای وقوع حوادث ناگوار احتمالی است.

آقامیری ایجاد رمپ 8 درصدی به جای پله برقی مکانیزه را به عنوان راهکار جایگزین پیشنهاد کرد. مدیرعامل سازمان زیباسازی همچنین به جمع آوری بیش از 50 پل مکانیزه در سطح شهر تهران اشاره کرده است.

وی همچنین پیشنهاد کرد که در بازه زمانی شش ماهه تا یک ساله تمامی پله‌های برقی جمع‌آوری شده و با رمپ یا انواع دیگر پله‌های برقی که افراد معلول می‌توانند از آن استفاده کنند، جایگزین شوند، زیرا عمر بهینه پله‌های برقی در هوای آزاد به نصف کاهش می‌یابد. وی همچنین خاطرنشان کرد: برخی از این پله برقی ها قطعات یدکی ندارند و در صورت خرابی با قطعات دیگر مونتاژ می شوند.

وب گردی

    نظر شما