معرفی کاربرد و عوارض جانبی قرص لوراتادین

معرفی کاربرد و عوارض جانبی قرص لوراتادین

داروها اغلب موارد مصرف متعددی دارند که کاملا به شرایط بیمار و تشخیص پزشک بستگی دارد.

به گزارش 9 صبح، قرص لوراتادین که به گروه آنتی‌هیستامین‌ها تعلق دارد، علائم آلرژی مانند قرمزی یا خارش چشم، عطسه، آبریزش، گرفتگی بینی و کهیر را کاهش می‌دهد و درمان می‌کند.

داروها اغلب موارد مصرف متعددی دارند که کاملا به شرایط بیمار و تشخیص پزشک بستگی دارد. در همین راستا، لوراتادین همان‌طور که گفتیم، نوعی آنتی‌هیستامین است که اغلب برای درمان علائمی مانند خارش و قرمزی چشم، آبریزش بینی، عطسه و سایر آلرژی‌ها استفاده می‌شود. گاهی هم ممکن است قرص لوراتادین برای سرماخوردگی و علائم جسمی ناشی از آن به کار رود.

همچنین این دارو گاهی برای تسکین خارش که می‌تواند نشانه بیماری کهیر باشد نیز کاربرد دارد. لازم به ذکر است که لوراتادین از خود کهیر یا برخی واکنش‌های آلرژیک جدی جلوگیری نمی‌کند؛ بنابراین، بهتر است در صورت مواجه با چنین مشکلاتی، حتما به یک پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی قرص لوراتادین

مسلما همه داروها مزایا و معایب خاص خود را دارند و پزشک با در‌نظرگرفتن تمام این موارد، دارو را برای بیمار تجویز می‌کند. در ارتباط با لوراتادین، باید گفت که این دارو معمولا عوارض جانبی چندانی ندارد. بروز واکنش آلرژیک بسیار جدی، حین مصرف این دارو نادر است. با‌این‌حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی، مانند خشکی دهان، بثورات پوستی، خارش یا تورم (مخصوصا در صورت، زبان و گلو)، سرگیجه شدید، اسهال، مشکلات تنفسی و سردرد، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

معمولا برای مصرف‌کنندگان این دارو، سوال است که آیا قرص لوراتادین خواب آور است یا خیر؟ جالب است بدانید که لوراتادین به‌عنوان یک آنتی‌هیستامین غیر خواب‌آور شناخته می‌شود و در مقایسه با سایر آنتی‌هیستامین‌ها، احساس خواب‌آلودگی کمتری در فرد ایجاد می‌کند. البته لازم به ذکر است که این لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی نیست.

وب گردی

    نظر شما