نقش موثر یک واکسن در جلوگیری از مشکلات حوزه زنان

نقش موثر یک واکسن در جلوگیری از مشکلات حوزه زنان

واکسن HPV نقش موثری در پیشگیری از مشکلات حوزه زنان دارد.

به گزارش 9 صبح، متخصص زنان، زایمان و نازایی و عضو هیأت علمی گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشاره به اهمیت واکسیناسیون HPV در پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم گفت: واکسن HPV باید به برنامه واکسیناسیون کشوری اضافه شود، واکسنی که نقش مؤثری در پیشگیری از مشکلات حوزه زنان دارد.

دکتر ترانه مهاجری اظهار کرد: اقدامات تشخیصی و درمانی ما در هر فرد بیمار به شرایط بومی، اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین مسائل ژنتیکی معطوف می‌شود و معتقدیم که در این راستا باید به سمت بومی‌سازی پروتکل‌های درمانی حرکت کنیم.

فلوشیپ اورولوژی زنان و جراحی ترمیمی لگن با اشاره به اینکه سرطان دهانه رحم قابل پیشگیری است، بیان کرد: ما معتقدیم که با انجام واکسیناسیون می‌توانیم از بسیاری از مشکلات به‌دور باشیم و نتیجه مثبت آن را در واکسیناسیون کرونا دیدیم و معتقدیم که هزینه‌های واکسیناسیون در مقایسه با هزینه‌های سنگین درمانی بسیار ناچیز است.

دکتر مهاجری همچنین به موضوع یائسگی زنان اشاره کرد و گفت: یک سوم دوران زندگی یک زن در زمان یائسگی می‌گذرد و در این دوران شرایط جسمانی و روانی فرد به علت اُفت استروژن تغییرات زیادی می‌کند.

وی افزود: متأسفانه در فرهنگ ما یک زن وقتی یائسه می‌شود خود را بی نیاز از چکاب‌ها و ویزیت‌ متخصص زنان می‌بیند، در حالی که مراقبت‌های دوران یائسگی بسیار حائزاهمیت بوده و در این دوران زنان باید روزانه 1200 میلی‌گرم کلسیم و 800 میلی‌گرم ویتامین D دریافت کنند، ضمن اینکه افزایش فعالیت فیزیکی و کنترل وزن زنان هم در زمان یائسگی لازم و ضروری بوده است.

وب گردی

    نظر شما