سامانه بارشی جدیدی در راه است

سامانه بارشی جدیدی در راه است

بنا بر اعلام هواشناسی سامانه بارشی جدیدی از شمال کشور وارد ایران خواهد شد.

به گزارش 9 صبح ؛ به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه(18 و 19 دی) استان ها شرایط جوی آرامی را سپری می کنند. کبری رفیعی در این رابطه به همشهری می گوید: «سامانه بارشی نوار شمالی کشور روز یکشنبه از کشور خارج شد. بنابراین، دوشنبه و سه‌شنبه استان های کشور شرایط جوی آرامی را سپری می‌کند. در این روزها افزایش دما را در اغلب استان ها پیش بینی می کنیم.»

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه می دهد: «اواخر وقت سه‌شنبه و روز چهارشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می شود که دوباره از شمال کشور است. سامانه بارشی جدید ابتدا شمال غرب، غرب و به تدریج دامنه جنوبی البرز مرکزی، غرب سواحل دریای خزر را در بر می گیرد.»

او تاکید می کند: «بارش ها به شکل باران و گاهی با رعد و برق و باد شدید همراه است. البته در مناطق مرتفع و سردسیر بارش ها به شکل برف خواهد بود.

رفیعی اضافه می کند: «روز پنجشنبه(21 دی) فعالیت این سامانه بارشی گسترده تر می شود و مناطق بیشتری را در بر می گیرد. استان های سواحل دریای خزز، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و البزر بارش باران را پیش بینی می کنیم. اواخر روز پنجشنبه این سامانه بارشی به سمت شرق کشیده شده و استان های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را در بر می گیرد.» 

 

    نظر شما