پرداخت وام ویژه به مددجویان کمیته امداد

پرداخت وام ویژه به مددجویان کمیته امداد

جعفر صباغیان : اشتغالزایی به‌عنوان اصلی‌ترین مولفه توانمندسازی در اولویت کاری کمیته امداد در سراسر کشور است.

به گزارش 9 صبح ؛ قائم‌مقام کمیته امداد کشور از اعطای ۳۵ همت تسهیلات اشتغال از سوی کمیته امداد کشور در یک سال اخیر خبر داد و گفت: این رقم سال آینده افزایش بیشتری خواهد یافت.

جعفر صباغیان  در جشن خودکفایی ۱۵۵۰ خانوار مددجو در سمنان با اشاره به بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ در مجلس، اظهار کرد: انتظار می‌رود مجلس انقلابی فعلی، رقم بیشتری به حوزه اشتغالزایی کمیته امداد کشور اختصاص دهد.

وی از کمیته امداد به‌عنوان یکی از موفق‌ترین دستگاه‌های کشور در حوزه اشتغالزایی نام برد و گفت: اشتغالزایی به‌عنوان اصلی‌ترین مولفه توانمندسازی در اولویت کاری کمیته امداد در سراسر کشور است.

قائم‌مقام کمیته امداد کشور به تنوع بالای خدمات و ماموریت‌ها در این نهاد حمایتی اشاره و بیان کرد: بیش از ۱۲۰ خدمت هدفمند در کمیته امداد امام (ره) به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌شود که توانمندسازی و اشتغالزایی فقط یکی از این خدمات است. پرداخت مستمری، رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و نیازمند، خدمات درمانی و بهداشتی به جامعه مددجویی، کمک به ایجاد سرپناه و مسکن، توانمندسازی خانواده‌ها، فعالیت‌های فرهنگی، کمک به بیماران خاص و صعب‌العلاج و … از جمله خدمات کمیته امداد است.

صباغیان از کمک به کاهش فقر به‌عنوان یکی از ماموریت‌های مهم در کمیته امداد نام برد و افزود: رسیدگی به امور محرومان و افراد نیازمند و تحت‌ پوشش، یکی از اهداف و برنامه‌های اولویت‌دار در کمیته امداد است.

او با بیان اینکه تشکیل کمیته امداد به دوران قبل از پیروزی انقلاب برمی‌گردد، اظهار کرد: از همان دوران مبارزه‌های امام در دوران تبعید و مبارزه در حکومت ستمشاهی، دغدغه کمک به نیازمندان و انقلابیونی که در زندان بودند، سبب شد کمیته امداد با فرمان امام راحل و توسط برخی یاران خاص ایشان با هدف رفع حوائج انقلابیون زندانی و نیازمندان ایجاد شود.

قائم‌مقام کمیته امداد کشور از اشتغالزایی به‌عنوان یکی از راهبردها و سیاست‌های اصلی کمیته امداد در مدیریت جدید این نهاد نام برد و بیان کرد: هم دولت سیزدهم و هم مجلس در این چند سال، از کمیته امداد حمایت ویژه داشته‌اند.

وی با تمجید از خدمات کمیته امداد استان سمنان در حوزه اشتغالزایی، گفت: با ایجاد اشتغال و درآمد پایدار، مددجویان دیگر از بسته‌های حمایتی کمیته امداد بی‌نیاز می‌شوند و کم‌کم از زیر چتر حمایتی نهاد خارج می‌شوند.

او با بیان اینکه اگر فرآیند اشتغال و توانمندسازی به‌درستی طی شود، افراد کمک‌گیرنده می‌توانند به افرادی کمک‌دهنده تبدیل شوند، ادامه داد: امروز در این جشن خودکفایی، نمونه‌های زیادی از افرادی را دیدیم که با حمایت تسهیلاتی کمیته امداد از یک فرد کمک‌گیرنده به فردی کمک‌دهنده تبدیل شده و نه‌تنها خود صاحب اشتغال شده‌اند، بلکه برای چند نفر نیز اشتغال ایجاد کرده‌اند.

قائم‌مقام کمیته امداد از اشتغال به‌عنوان یک مولفه امنیت‌آفرین در جامعه نام برد و اظهار کرد: وقتی افراد یک جامعه از درآمد با ثبات برخوردار می‌شوند، پیوند آنها با حاکمیت قوی‌تر می‌شود.

وی بر لزوم شناسایی و شکوفایی استعدادهای جوان تحت‌ پوشش به‌عنوان یکی از وظایف مهم کمیته امداد تاکید و اضافه کرد: تلاش در راستای مهارت‌افزایی مددجویان و کمک به توانمند شدن افراد مستعد از طریق اعطای تسهیلات و اشتغالزایی برای جامعه هدف، از مهمترین اهداف راهبردی در کمیته امداد کشور است.

اندیشه معاصر

وب گردی

    نظر شما