کلاهبرداری از خریداران ماسک برای تامین هزینه عروسی با دختر مورد علاقه

مرد سنگاپوری که از خریداران ماسک کلاهبرداری کرده بود تا هزینه عروسی اش با زن مورد علاقه خود را تامین کند شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش 9 صبح، مردی که هفت نفر را به صورت آنلاین فریب داده  تا به آنها ماسک بفروشد به جای تحویل ماسکها پول واریزی را که به او منتقل شده بود را برداشته و بدون تحویل محموله های ماسک با نامزدش فرار کرده بود تا در جایی دور افتاده با او مراسم عروسی اش را برگزار کند.
اطلاعات پلیس سنگاپور نشان میدهد متهم "ذوالهیلمی عارف"، ۲۳ ساله، روز گذشته توسط ماموران پلیس شناسایی و بازداشت شد.
این مرد پس از دستگیری به اتهامات خود اعتراف کرده و به یکسال و دو ماه زندان محکوم شد.
به گزارش پلیس Zulhilmi، سنگاپوری، یک حساب کاربری با نام کاربری "Xaviertan۵۵۶" در Carousell، یک پلت فرم بازار آنلاین سنگاپور ، راه اندازی کرده بود تا بتواند راحت تر کلاهبرداری خود را انجام دهد. او یک لیست تبلیغاتی با عنوان "ماسک های جراحی سه لایه و ماسک های N۹۵" برای فروش به قیمت ۱۵ دلار برای یک جعبه ۵۰ عددی در ۲۱ فوریه ۲۰۲۰ ایجاد کرده بود تا مشتریان آنلاین از او خرید کنند. با توجه به همه گیری کرونا تقاضا برای ماسک در سنگاپور به دلیل ترس از ویروس کرونا و عرضه نسبتاً محدود ماسک افزایش یافته بود از این رو تعداد سفارش های او افزایش یافته و "عارف" پس از واریز پولها با همسر آینده اش فرار کرده و ماسک ها را تحویل مشتریان نداده بود.

منبع:ایران آنلاین

وب گردی

    نظر شما