مُردن هم گران شد! /افزایش نرخ خدمات کفن و دفن در سال جدید
طبق اعلام معاون شهردار تهران خدمات مجموعه بهشت زهرا (س) در سال ۱۴۰۳ حداکثر ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ بیشتر می شود.
به گزارش 9 صبح ؛ «حسین نظری»، معاون خدمات شهری و محیطزیست شهرداری تهران، در پاسخ به این سؤال که چرا براساس گزارشهای منتشرشده در برخی رسانهها، در سال جدید هزینه بعضی خدمات مجموعه بهشت زهرا (س) به جای ۳۰ درصد، تا ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش مییابد، اظهار داشت: «آنچه در برخی رسانهها درباره هزینه خدمات سازمان بهشت زهرای تهران در سال ۱۴۰۳ منتشر شده، مربوط به لایحه پیشنهادی شهرداری به شورای شهر است که هنوز در شورا مطرح نشده است و انجام بررسیهای کارشناسی درباره آن ادامه دارد.»
وی افزود: در شهرداری تهران دقت میکنیم که حتما هزینه ارائه خدمات مختلف به شهروندان متناسب با نرخ تورم و حتی کمتر از آن افزایش پیدا کند. بر همین اساس طبق رایزنیهایی که با کمیسیون مربوطه در شورای شهر داشتهایم، هزینه خدمات بهشت زهرا (س) در سال ۱۴۰۳ حداکثر ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ بیشتر میشود و حتی در برخی موارد، میزان افزایش هزینه امسال نسبت به سال قبل کمتر از این رقم خواهد بود.
تلاش شهرداری برای همهگیر شدن استفاده از نرمافزار «نوماند»
نظری با بیان این که در سال جاری طرح «نوماند» برای جمعآوری پسماند خشک از درب منازل شهروندان در تمام سطح پایتخت اجرا میشود، عنوان کرد: پس از اجرای آزمایشی طرح مذکور در ماههای پایانی سال گذشته، امسال شهروندان میتوانند در تمام مناطق تهران از طریق نصب نرمافزار «نوماند» در تلفن همراه خود، پسماندهای خشک را درب منزل خود به پیمانکاران مجاز شهرداری تحویل بدهند که این کار میتواند نقش مهمی در کاهش زبالهگردی در پایتخت داشته باشد.
معاون خدمات شهری و محیطزیست شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در سال جاری تلاش میکنیم که با انجام تبلیغات و ارائه آموزشهای شهروندی به صورت گسترده، استفاده از نرمافزار «نوماند» را در میان تمام اهالی پایتخت فراگیر کنیم که البته این کار به همکاری تمام شهرداریهای مناطق، دیگر مجموعههای ذیربط در شهرداری تهران، رسانهها و سایر دستگاههای فرهنگی مرتبط احتیاج دارد.
شهروندان گلایههای خود درباره نظافت معابر را از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند
نظری همچنین با تاکید بر این که مجموعه شهرداری تلاش میکند که در سال ۱۴۰۳ با اجرای طرح جامع تنظیف شهر تهران، تحول قابل وجهی را در وضعیت نظافت معابر پایتخت نسبت به سالهای قبل ایجاد کند، عنوان کرد: شهروندان میتوانند ناظرهای خوبی بر عملکرد عوامل شهرداری تهران در زمینه نظافت معابر باشند، به نحوی که مردم در هر نقطهای از شهر که با ضعف یا مشکلی در بخش رفتوروب خیابانها مواجه شدند، میتوانند موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ به همکاران ما اطلاع دهند.
وی در پایان تصریح کرد: علاوه بر سامانه ۱۳۷ که متعلق به سازمان بازرسی شهرداری تهران است، خود معاونت خدمات شهری نیز با استفاده از بازدیدهای دورهای و سرزده و انجام نظارتهای میدانی، سعی میکند به صورت مستمر بر عملکرد پیمانکاران حوزه جمعآوری پسماند و نظافت معابر نظارت داشته باشد و از نزدیک در جریان گلایههای مردم قرار بگیرد تا برای رفع آنها اقدام کند.
نظر شما