حیواناتی عجیب با اختلالات ژنتیکی و چهره ترسناک +ویدئو

حیواناتی عجیب با اختلالات ژنتیکی و چهره ترسناک +ویدئو

حیواناتی هستند که به خاطر اختلالات ژنتیک با دو یا چند سر به دنیا می‌آیند.

به گزارش 9 صبح ؛ دیدن موجودات عجیب و غریب این روزها خیلی دور از ذهن نیست؛ مخصوصا حیواناتی که به خاطر اختلالات ژنتیک با دو یا چند سر به دنیا می‌آیند.

تعداد این حیوانات آن‌قدر زیاد است که متخصصان علوم ژنتیک برای آنها یک پرونده جداگانه تشکیل داده‌اند و نامشان را به عنوان دارندگان یک اختلال خاص در یک جا ثبت کرده‌اند؛ شاید به خاطر اینکه در شرایط طبیعی، نمونه‌های جالب و گاهی اوقات بسیار نادری از مخلوقات دوسر، سه سر یا چند سر دیده شده که دقیقا در رحم مادر مانند دوقلوهای به هم چسبیده شکل گرفته‌اند. تنها مساله‌ای که موجب شده تا آنها به چنین شکلی متولد شوند، ناموفق ماندن تفکیک سلول لقاح یافته یکسان دوقلوهاست.

در ماه نوامبر سال ۲۰۰۸، زنی به نام سیلویا، به سرعت وارد کلینیک دامپزشکی سوان در شهر پرتز واقع در غرب استرالیا شد و از دامپزشک کمک خواست تا به گربه‌اش که در حال وضع حمل بود کمک کند. گربه سیلویا به سختی می‌توانست نوزادش را به دنیا بیاورد. دکتر فورا دست به کار شد و به کمک دستیارش شروع به سزارین گربه مادر کرد اما بچه گربه‌ای که متولد شد با دیگر بچه گربه‌ها خیلی فرق داشت. این گربه ملوس و کوچک دارای دو سر بود.

خبر تولد این بچه گربه دو سر در همه جا پیچید و خانم برگز- دکتری که بچه گربه را به دنیا آورده بود- بعدها در مصاحبه‌ای گفت: «در طول ۱۲ سالی که کار می‌کنم، بچه گربه‌های زیادی را به دنیا آورده‌ام و در بعضی از موارد دیده بودم که گربه‌ها دو تا دم یا پای اضافی داشته باشند اما این مورد را تا به حال ندیده بودم». اما نکته جالب اینجاست که بقیه خواهر و برادرهای این گربه سالم به دنیا آمده‌اند. به هرحال، مدتی بعد از تولد این بچه گربه، چشم‌های هر دو سر این حیوان باز شد و هر دو آنها با هم شروع به میومیو کردند. به گفته دکتر برگز از هر یک میلیون گربه، یکی از آنها با دو سر متولد می‌شود.

گربه+دوسر

 

    نظر شما