اطلاعیه مهم آموزش و پرورش / والدین عجله کنند

اطلاعیه مهم آموزش و پرورش / والدین عجله کنند

وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه ای آخرین فرصت ثبت نام سرویس مدارس را اعلام کرد.

به گزارش 9صبح ؛ وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد: در سال تحصیلی پیش‌رو انعقاد قرارداد «سرویس مدارس» بین مدارس و پیمانکاران «ممنوع» است.

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش،  ۳۱ خرداد، آخرین مهلت برای ثبت‌نام الکترونیکیِ سرویس مدارس است. گفتنی است که سازمان شهرداری‌ها امسال در سامانۀ irtusepand.ir ثبت‌نام و نظارت بر سرویس مدارس را برعهده گرفته.

ارائه خدمت سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر اساس آیین نامه اجرایی جدید حمل و نقل دانش‌آموزان انجام می‌ شود.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از والدین متقاضی سرویس مدارس در خواست کرد تا پایان خرداد برای ثبت نام در سامانه «سپند» اقدام کنند.

مرتضی ضامنی از شروع ثبت درخواست والدین دانش آموزان برای سرویس مدرسه خبر داد و گفت: این امر بر اساس مصوبات آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی هیأت وزیران و به منظور ساماندهی و نظارت بر فعالیت سرویس مدارس و ارتقای سطح ایمنی تردد دانش آموزان انجام می‌شود.

او با اشاره به ماده ۲۷ این آیین‌نامه گفت: به منظور برنامه ریزی و تأمین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل دانش آموزی، والدین موظفند تا ابتدای تیرماه پس از اطلاع رسانی مدارس، اقدام به ثبت درخواست خود در سامانه سپند کنند.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور افزود: سامانه سپند به استناد آئین نامه هیئت وزیران به منظور اجرا ساماندهی، مدیریت و نظارت یکپارچه و مستمر بر عملکرد تمامی دستگاه‌های متولی، شرکت‌ها و رانندگان مجاز حمل و نقل دانش آموزی، اولیا متقاضی حمل و نقل (سرویس) و تجمیع و به روزرسانی و پایش اطلاعات مربوط به صورت بر خط توسط وزارت کشور ایجاد شده است.

ثبت‌نام در این سامانه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و والدین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://irtusepand.ir برای ثبت نام و انتخاب سرویس مورد نظر خود اقدام کنند.

استفاده از سامانه سپند برای ثبت‌نام سرویس مدارس الزامی است و رانندگان و پیمانکاران نیز موظف به ثبت‌نام در این سامانه و اخذ مجوز‌های لازم از مراجع ذیصلاح است.

    نظر شما