سکته مغزی مدیرعامل شرکت معدنجوی طبس +عکس

سکته مغزی مدیرعامل شرکت معدنجوی طبس +عکس

محمد مجتهدزاده (مدیرعامل شرکت معدنجوی طبس) در آی سی یو بیمارستان طبس بستری شد.

به گزارش 9صبح؛ محمد مجتهدزاده (مدیرعامل شرکت معدنجوی طبس) بر اثر عارضه مغزی در آی سی یو بیمارستان طبس بستری شد و بر اساس گفته دکتر محمد زاده رییس بیمارستان طبس هنوز سطح هوشیاری وی پایدار نشده است.

وی که عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت معدنجو است، ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۷، زمانی که اتاق بازرگانی ایران، «انجمن زغال سنگ ایران» را تاسیس کرد، رییس هیات مدیره آن شد و تا سال ۱۴۰۱ در این سمت ماند. مجتهدزاده هم مثل قاسمی و شیرزاد یکتاپرست، از اواخر دهه ۶۰ و ۷۰ که سهام دولت در شرکت معدنجو واگذار شد، عضو هیات مدیره آن است.

حادثه انفجار ساعت ۲۲:۲۱ دقیقه شب ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ معدن زغال سنگ طبس منجر به مرگ ۵۰ کارگر و مصدوم شدن حدود ۱۷ کارگر دیگر انجامیده است.

مالک معدن چه کسی است؟

حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالسنگ کشور در شهرستان طبس است.محمد مجتهد زاده مدیرعامل شرکت سهامی خاص معدنجوست. او به همراه علی شیرازد یکتاپرست و عزت الله قاسمی از سال ۱۳۹۰ مدیریت این شرکت را برعهده دارد. محمد مجتهدزاده عضو هیات مدیره شرکت فرآوری ذغال سنگ پرورده طبس نیز هست.

برخی رسانه‌ها از ارتباط شرکت معدنجو با سازمان تامین اجتماعی بررسی‌های رویداد ۲۴ نشان می‌دهد شرکت فرآوری زغال سنگ پروده طبس هیچ ارتباطی با شرکت زغال سنگ پروده طبس که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری صدر تامین متعلق تامین اجتماعی است ندارد. شرکت فرآوری زغال پروده طبس در واقع شرکت زیرمجموعه معدنجو و یک شرکت کاملا خصوصی و سهامی خاص است.

این دو هیچ ارتباطی ندارد. شرکت معدنجو یک شرکت خصوصی است.

محمد مجتهدزاده کیست؟

محمد مجتهدزاده- او که هم اکنون عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت معدنجو است، ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۷، زمانی که اتاق بازرگانی ایران، «انجمن زغال سنگ ایران» را تاسیس کرد، رییس هیات مدیره آن شد و تا سال ۱۴۰۱ در این سمت ماند. مجتهدزاده هم مثل قاسمی و شیرزاد یکتاپرست، از اواخر دهه ۶۰ و ۷۰ که سهام دولت در شرکت معدنجو واگذار شد، عضو هیات مدیره آن است.

مجتهدزاده دی ماه ۱۳۹۶ در نشستی خبری با اشاره به اینکه دوره شکوفایی زغال سنگ ایران در سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۵ بوده است گفت: «بجز معدن طبس، سطح عملیاتی در بقیه معادن ذغال سنگ کشور از هشتاد سال پیش نیز پایین‌تر است.»

مجتهدزاده سال ۱۳۹۶، پس از بروز فاجعه معدن یورت، در مقام ریاست انجمن زغال سنگ ایران نسبت به تکرار فاجعه این معدن هشدار داده بود.

او دی ماه ۹۶ در نشستی خبری با اشاره به این که دوره شکوفایی زغال سنگ ایران در سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۵ بوده است، گفت: «به جز معدن طبس، سطح عملیاتی در بقیه معادن زغال سنگ کشور از ۸۰ سال پیش نیز پایین‌تر است.»

حالا همان معدن طبس که مجتهدزاده اکنون مدیرعامل آن است و حدود هفت سال پیش گفته بود تنها معدنی است که نسبت به سایر معادن سطح عملیاتی بالاتری دارد، دچار سانحه شده است و بر اساس آخرین خبرها، جان حدود ۴۰ معدنچی از دست رفته است.

تصاویر نشان می‌دهند معدنچیان در یکی از غنی‌ترین معادن زغال سنگ کشور که یک دهم زغال سنگ ایران را در اختیار دارد، حتی چکمه و لباس ایمنی مناسب هم نداشتند.

وب گردی

    نظر شما