مصرف این مواد غذایی سپری در برابر ویروس‌هاست

مصرف این مواد غذایی سپری در برابر ویروس‌هاست

دکتر نوریا دیانوا، کارشناس تغذیه و مدیر اجرایی مرکز تحقیقات تغذیه سالم، محصولات و غذاهایی را که باید در پاییز در رژیم غذایی گنجانده شود، شناسایی کرد.

به گزارش 9صبح؛ مجله سلامتی نوشت: به گفته وی ابتدا باید محصولات کم کالری را اضافه کرد: کدو تنبل، هویج، چغندر، زیرا حاوی درصد بالایی از ویتامین A و بیوفلاونوئیدها هستند که باعث تقویت سیستم ایمنی، بهبود بینایی و وضعیت پوست و همچنین حاوی فیبر غذایی می شوند. و هم اینکه یک غذای ایده آل برای میکروبیوم روده محسوب می شوند.

به توصیه این کارشناس تغذیه، رژیم غذایی روزانه باید شامل موارد زیر باشد:

- میوه هایی مانند مرکبات، کیوی و غیره، زیرا منبع مهم ویتامین C و فیبر غذایی هستند. و همچنین موز، زیرا حاوی پتاسیم است که تأثیر مثبتی بر کار قلب دارد. میوه هایی که سرشار از ویتامین های C، A، E، ویتامین های گروه B و بیوفلاونوئیدها هستند  همگی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

- ماهی چرب: ماهی خال مخالی و شاه ماهی منابع عالی اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 و پروتئین هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و وضعیت پوست و عملکرد قلب را بهبود می بخشد.

- آجیل و دانه ها منابع خوبی از چربی های سالم از جمله اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه منیزیم و روی هستند که از سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن در هوای سرد حمایت می کنند.

میوه های خشک، خرما، زردآلو، هلو، آلو و کشمش سیاه بهترین جایگزین برای شکر هستند و علاوه بر آن حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر غذایی هستند.

غذاهای ترشی و تخمیری، کلم، چغندر و هویج، غذاهای کم کالری، سرشار از ویتامین C و اسید لاکتیک هستند و خاصیت ضد عفونی کنندگی دارند. این خواص به جذب و سنتز ویتامین های گروه B کمک می کند.

وب گردی

    نظر شما