محبوب‌ترین کار در اسلام چیست؟

محبوب‌ترین کار در اسلام چیست؟

محبوب ترین بنا در اسلام، ازدواج است و خداوند یاری فردی را که می خواهد برای حفظ پاکی خود، ازدواج کند، تضمین کرده و قرض او را به عهده گرفته است.

به گزارش 9صبح؛ در آموزه های قرآن و اهل بیت (ع) ازدواج و تسهیل امر ازدواج بسیار کار پسندیده ای می باشد و برکات بسیاری دارد. ازدواج امری پسندیده است که مطابق طبیعت، فطرت، شرع و عقل، حافظ بقای نسل، پاکی نسل مطابق با سنتّ رسول اکرم (ص)، امری مقدس و نشاط بخش و نشانه ای از جانب خداوند است؛ پس باید هر چه زودتر و بهتر به آن پرداخت.

شیعه نیوز نوشته است: قرآن کریم ازدواج را مایه آرامش دانسته است؛ آنجا که می فرماید: و از نشانه هاى او این است که براى شما همسرانى از [جنس] خودتان آفرید، تا کنارِ آنان آرامش بیابید و میان شما دوستى و مهربانى قرار داد، بدون شک در این [آفرینش] همواره نشانه هایى است براى مردمى که تفکّرّ کنند.

در روایات نیز آثار فردی و اجتماعی، مادی و معنوی و دنیوی و اخروی بسیاری برای آن ذکر شده است که عبارتند از:

– حفظ دو سوم دین از دستبرد شیطان

– پاکی انسان و دوری از چشمچرانی

– پاکی در ملاقات با خداوند

– بهترین بهره مؤمن بعد از تقوی

– ادای نصف عبادت

– برتری خواب او بر روزه دار شب زنده دار

– استحقاق ولایت الهی

– گشوده شدن درهای رحمت

– نیکویی اخلاق

– افزایش جوانمردی

– گشایش روزی

– تولید ثروت

– نیکی به خویشاوندان

– نزدیک ساختن افراد

– ایجاد الفت میان دل ها

– یاری فرزندان به والدین در روزگار سخت

– پاسخگویی به نیاز جنسی

ائمه هدی (ع) داشتن زن را بهتر از کل دنیا و زن صالح را بهترین متاع دنیا و اصلاً از آخرت محسوب می کنند و خوشبختی مرد مسلمان را در نفقه دادن به زن می دانند.

محبوب ترین بنا در اسلام، ازدواج است و خداوند یاری فردی را که می خواهد برای حفظ پاکی خود، ازدواج کند، تضمین کرده و قرض او را به عهده گرفته است.

همچنین اگر کسی به خاطر ترس از فقر مانع ازدواج کسی شود، به خداوند بدگمان شده است و گناه آن جوان به گردن او خواهد بود.

در شراط کنونی جامعه و با توجه به توسعه ارتباطات و تهاجم فرهنگی رسانه ها، می توان امر ازدواج را از اهم واجبات به شمار آورد؛ زیرا متأسفانه لغزشگاه های فراوانی بر سر راه جوانان کشورمان ایجاد گردیده؛ به طوری که با وجود این شرایط، به واقع “در جوانی پاک بودن، شیوه پیغمبری است”.

اگر جوانی احساس کند قادر به کنترل غرایز جنسی خود نیست، امر ازدواج بر او واجب است و به طور طبیعی طبق فتوای فقها، آن جوان راهی جز مبادرت به ازدواج ندارد. به عبارت دیگر، فرصتی برای تصمیم گیری در این زمینه نیست که بگوید من باید فکر کنم که آیا خوب است ازدواج کنم یا نه؟

بر این اساس وقتی ازدواج واجب است، تسهیل امر ازدواج نیز بر همگان واجب می شود و همه باید زمینه شکل گرفتن ازدواج جوانان را فراهم آورند.

طبق روایات کسی که جوانی را همسر دهد، تحت ولایت الهی قرار می گیرد و در قیامت نیز مشمول پاداش های زیر می شود:

– نگاه خداوند در روز قیامت

– قرار گرفتن زیر سایه عرش الهی

– انُس با هر کدام از اهل بیت (ع) که بخواهد.

– تاج پادشاهی در روز قیامت

– هزار حورالعین در هزار قصر دُر و یاقوت

– به ازای هر قدم و کلمه؛ پاداش یکسال عبادت

– روزه دار شب زنده دار

وب گردی

    نظر شما