کدام گروه از بازنشستگان مشمول همسان‌سازی حقوق نمی‌شوند؟

کدام گروه از بازنشستگان مشمول همسان‌سازی حقوق نمی‌شوند؟

اخیراً یک نماینده مجلس اعلام کرده به ۵۰۰ هزار نفر از مستمری‌بگیران همسان‌سازی تعلق نمی‌گیرد؛ این افراد چه کسانی هستند؛ رضایی در این رابطه گفت: آقای تاج گردون گفته به تعداد ۵۰۰ هزار نفر همسان‌سازی تعلق نمی‌گیرد، منظورش افرادی است که اخیراً بازنشست شده‌اند و این‌ها حقوق کامل تا الان دریافت کردند و در نتیجه شامل همسان‌سازی نمی‌شوند.

به گزارش 9صبح؛ در جلسه‌ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه در ارتباط با صدور احکام جدید بازنشستگان بحث و رایزنی شد. «محمد رضایی» بازنشسته کشوری در ارتباط با جلسه روز پنجشنبه با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و ابهامات به وجود آمده، گفت: اولین سوال این است که چرا همسان سازی با ۵۰ همت انجام می‌شود؛ پاسخ این است که همسان‌سازی فعلاً با ۵۰ همت انجام می‌شود چون که در دولت قبل ۲۰ همت از ۷۰ همت خرج شده که منجر به باقیماندن ۵۰ همت از مبلغ پیش‌بینی شده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شده است اما این به معنای پایمال شدن آن ۲۰ همت دیگر نیست و براساس قول رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بقیه این طلب  در سال آینده به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

اخیراً یک نماینده مجلس اعلام کرده به  ۵۰۰ هزار نفر از مستمری‌بگیران همسان‌سازی تعلق نمی‌گیرد؛ این افراد چه کسانی هستند؛ رضایی در این رابطه گفت: آقای تاج گردون گفته به تعداد ۵۰۰ هزار نفر همسان‌سازی تعلق نمی‌گیرد، منظورش افرادی است که اخیراً بازنشست شده‌اند و این‌ها حقوق کامل تا الان دریافت کردند و در نتیجه شامل همسان‌سازی نمی‌شوند.

او در ارتباط با جریان خالص و ناخالص در پرداخت‌ها که عارف معاون ریاست جمهوری مطرح کرده، توضیح داد: بر اساس مباحث در جلسه‌ای که برگزار شد، اجرای همسان‌سازی به صورت ۹۰ درصد شاغل و مُر قانون انجام می‌شود و در این خصوص هم جای نگرانی نیست.

رضایی تاکید کرد: اینکه بگوییم یا همسان‌سازی با ۷۰ همت یا هیچ، نظر برخی از بازنشستگان است، اما تاخیر در صدور احکام به دلیل کمبود بودجه به ضرر مستمری‌بگیران است؛ بهتر است احکام جدید هرچه زودتر صادر و معوقات بازنشستگان پرداخت شود.

منبع: ایلنا

وب گردی

    نظر شما