وزیر آموزش و پرورش درگذشت آموزگار هرمزگانی را تسلیت گفت

وزیر آموزش و پرورش درگذشت آموزگار هرمزگانی را تسلیت گفت

وزیر آموزش و پرورش درگذشت آموزگار هرمزگانی را در کلاس درس به جامعه فرهنگیان کشور تسلیت گفت.

 

به گزارش 9صبح؛ علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در پی درگذشت معلم هرمزگانی در کلاس درس، در پیامی نوشت: خبر اندوهناک عروج ملکوتی همکار دلسوز و سخت کوش بندرعباس، سرکار خانم آسیه صالحی، در اثر عارضه قلبی در سر کلاس درس، موجب ناراحتی و اندوه فراوان اینجانب و خانواده بزرگ فرهنگیان کشور شد.

وی، ضایعه فقدان این معلم را به خانواده وی و جامعه فرهنگیان کشور، به ویژه همکاران استان هرمزگان و دانش‌آموزان این معلم گرانقدر که شاهد این اتفاق تلخ بودند، تسلیت گفت و از پیشگاه خداوند برای او، رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگانش صبر و شکیبایی مسئلت کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این پیام تصریح کرد: بی شک یاد و خاطره و درس های زندگی و محبت این آموزگار مهربان برای همیشه در دل ها و جان های دانش آموزانش جاودانه خواهد ماند.

آسیه صالحی معلم مدرسه امید ایران ناحیه یک بندرعباس روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه، در کلاس درس مدرسه دچار سکته قلبی شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد و در سنگر ترویج علم و آگاهی آسمانی شد.

پیام وزیر به سیزدهمین جشنواره ملی نوجوان سالم

همچنین وزیر آموزش ‌و پرورش در پیامی جداگانه به مناسبت سیزدهمین جشنواره ملی نوجوان سالم بر تربیت نسلی سالم و توانمند، مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبتنی بر رشد و تربیت متوازن تمامی ساحت‌های وجودی آنان برای تضمین آینده‌ کشور تاکید کرد و نوشت: برگزاری جشنواره هایی نظیر جشنواره نوجوان سالم (یاریگران زندگی) در پیشگیری از رفتارهای پرخطر میان دانش‌آموزان مؤثر بوده و نقش و جایگاه مهمی در حفاظت از سلامت دانش آموزان داشته و خانواده ها، مدارس، کارشناسان، افکار عمومی و جامعه برای مواجهه با چالش های پیچیده ناشی از رفتارهای پرخطر آماده تر می کند.

وی ابراز امیدورای کرد که این جشنواره بتواند با ارائه آثار تولید و برگزاری کارگاه ها، نمایشگاه ها در دو بخش خلاقیت های دانش آموزی و ابتکارات مدرسه ای، الهام بخش مخاطبان برای انجام اقدامات پیشگیرانه در ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در مدارس کشور باشد.

کاظمی در این پیام یادآور شد: وزارت آموزش‌وپرورش تلاش می کند با ترویج فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دانش‌آموزان را به آگاهی، دانش و مهارت‌های لازم برای مراقبت از خود در برابر رفتارهای پرخطر، تجهیز نماید و این برنامه، بخشی جدایی‌ناپذیر از سیاست‌های کلان وزارت آموزش‌وپرورش باهدف پیشگیری و کاهش شیوع رفتارهای پرخطر در بین دانش‌آموزان است.

سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم با هدف توسعه و تقویت فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس سراسر کشور اجرا شد و در این جشنواره خلاقیت‌های بسیاری از دانش‌آموزان و همکاران به نمایش گذاشته شد.  

این جشنواره در سه بخش «خلاقیت‌های دانش‌آموزی در سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم»، «ابتکارات مدرسه‌ای ویژه فرهنگیان» و «ابتکارات جامعه‌محور ویژه مدارس دارای کانون‌های یاریگران زندگی» برگزار شد.

وب گردی

    نظر شما