نحوه ثبت نام غیرحضوری وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳+راهنما و لینک سایت

نحوه ثبت نام غیرحضوری وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳+راهنما و لینک سایت

ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳ از طریق مراجعه به کانون های بازنشستگی می باشد.

به گزارش 9صبح؛ راهنمای  ثبت نام غیرحضوری وام بازنشستگان تامین اجتماعی  ۱۴۰۳ و نحوه  ثبت‌ نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی  عنوان مطالبی است که در اندیشه معاصر به آن می پردازیم و در خلل این گزارش  لینک سایت  برای  ثبت نام وام بازنشستگان  را بارگزاری کرده ایم؛ شایان ذکر است که مرحله جدید  ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی  ۱۴۰۳، با مراجعه به سایت  vaam.kabtatamin.ir  و  تکمیل فرم وام بازنشستگان تامین اجتماعی  امکان پذیر می باشد.

 

کانون بازنشستگان تامین اجتماعی

مبلغ  وام بازنشستگان تامین اجتماعی  ۳۰ میلیون تومان بوده و ثبت نام از ۲۱ مهرماه سال ۱۴۰۳ آغاز شده است و از طریق کانون های بازنشستگی می باشد.ثبت نام غیر حضوری وام بازنشستگان تامین اجتماعی، برای تمامی مستمری بگیران این سازمان که متقاضی دریافت این وام می باشند، ضروری است. مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، می بایست جهت دریافت  وام بازنشستگان تامین اجتماعی ، به کانون های بازنشستگی مراجعه کنند، و با توجه به شروط لازمی که این سازمان برای اخذ این وام، تعیین کرده است، اقدام به ثبت نام نمایند.

مرحله سوم اعطای تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان تأمین اجتماعی از ۲۲ مهر ماه آغاز شده و تا روز پنج شنبه ۳ آبان ادامه خواهد داشت.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، جهت کمک به مستمری بگیران سازمان بیمه تامین اجتماعی و تامین بخشی از هزینه های آن ها، تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی را در نظر گرفته است. از آنجا که نحوه دریافت و ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی و زمان ثبت نام آن، دارای شرایط و مقرات خاصی بوده، لازم است تا افراد واجد شرایط، برای بهره مندی از  وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳ ، با این شرایط و مقررات و نیز فرم ثبت نام وام بازنشستگان ۳۰ میلیونی​ آشنا شوند.

در ادامه، با توجه به اهمیت دریافت  وام بازنشستگان تامین اجتماعی ، برای متقاضیان  ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی  بانک رفاه​، در رابطه با ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳​، زمان، شرایط لازم و راهنمای ثبت نام و تکمیل فرم وام ضروری مستمری بگیران و همچنین وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان سازمان بیمه تامین اجتماعی که به صورت قرض الحسنه می باشد، مطالبی آورده شده است.بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند از شنبه، بیست‌ویکم مهر، برای وام قرض‌الحسنه ثبت‌نام کنند.مبلغ وام به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است و اقساط آن طی دو سال با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود.ثبت‌نام به‌صورت غیرحضوری از طریق وبگاه کانون بازنشستگان به نشانی www.cspf.ir انجام می‌شود.

راهنمای ثبت نام غیرحضوری وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳

بازنشستگان واجد شرایط دریافت و ثبت نام وام ۳۰ میلیونی کانون⁧ بازنشستگان تامین اجتماعی، می توانند با مراجعه به کانون های بازنشستگی هر استان یا شهرستان ، اقدام به ثبت نام برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه نمایند به عنوان مثال ساکنین سمنان، می توانند با مراجعه برای ثبت نام کانون بازنشستگان تامین اجتماعی سمنان، درخواست ثبت نام وام خود را نیز داشته باشند.

برای  ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ، البته در صورتی که ثبت نام این وام مانند سال گذشته به شکل غیرحضوری امکان پذیر باشد، مطابق راهنمای تصویری می باشد. ابتدا می بایست وارد سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، به نشانی اینترنتی vaam.kabtatamin.ir شوید. سپس، گزینه ثبت نام وام را از بالای صفحه سایت ثبت نام وام بازنشستگان، انتخاب نمایید.
در این مرحله، متقاضیان، می بایست برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، تمامی اطلاعاتی که در فرم وام ضروری مستمری بگیران، نمایش داده شده است را به طور دقیق ثبت نمایند.

افراد متقاضی، پس از تکمیل فرم وام ضروری مستمری بگیران، به طور کامل، می بایست جهت تکمیل ثبت نام خود، گزینه بازبینی اطلاعات را انتخاب نمایند.توجه داشته باشید، پس از ثبت نام در این سامانه، سازمان تامین اجتماعی، درخواست متقاضیان این وام را از طریق این سامانه، بررسی نموده و نتیجه آن، از طریق سامانه پیامکی تامین اجتماعی، به شماره تلفن همراه ثبت شده شما در سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، پیامک خواهد شد و نیاز به مراجعه حضوری به بانک و یا شعب سازمان تامین اجتماعی نمی باشد.

وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی، در سال گذشته، مبلغ ۱۲ میلیون تومان را جهت ارائه تسهیلات قرض الحسنه، برای بازنشستگان خود، در نظر گرفت و مبلغ این وام را برای سال ۱۴۰۳، ۳۰ میلیون تومان اعلام شده است. لازم به ذکر است که مبلغ وام به ازای هریک از متقاضیان دریافت این تسهیلات، ۳۰ میلیون تومان است. که این مبلغ، نسبت به مبلغ وام قرض الحسنه بازنشستگان در دوره گذشته، افزایش داشت.

ثبت نام وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳، در صورتی که ثبت نام غیرحضوری آن امکان پذیر باشد، از طریق مراجعه به سامانه ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی، به نشانی اینترنتی vaam.kabtatamin.ir، بخش ثبت نام وام، برای متقاضیان این تسهیلات، امکان پذیر است.

نحوه ثبت‌ نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی

ثبت‌نام این وام از طریق کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام می‌شود و بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، سایت به‌صورت خودکار بسته می‌شود. این درخواست به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه بازنشستگان هر استان انجام می‌شود.

در این مطلب به‌طور نمونه به ثبت نام بازنشستگان شهر تهران برای دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی می‌پردازیم. بنابراین بازنشستگان شعبه‌های مختلف تأمین اجتماعی سایر شهرستان‌های استان تهران مانند شمیران، شهرری، قرچک و همچنین سایر استان‌های کشور مانند البرز، قزوین و غیره باید در کانون بازنشستگان همان منطقه درخواست خود را ثبت کنند.

پیش ثبت‌نام در کانون بازنشستگان به معنی دریافت قطعی وام نیست و دریافت وام افراد منوط به تخصیص منابع مالی لازم توسط سازمان تأمین اجتماعی است

طبق اعلام کانون بازنشستگان تهران پیش ثبت‌نام در سایت به معنی دریافت قطعی وام نیست و دریافت وام افراد منوط به تخصیص منابع مالی لازم توسط سازمان تأمین اجتماعی است. در واقع کانون بازنشستگان می‌گوید که صرفاً وظیفه‌ی پیش‌‌ثبت‌نام را به عهده دارد.

وام بازنشستگان

مراحل ثبت نام وام بازنشستگان در تهران

برای ثبت نام اولیه دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی تأمین اجتماعی این مراحل را باید طی کنید:

۱. ابتدا به وبسایت کانون بازنشستگان شهرستان تهران وارد شوید و در بخش پرکاربردترین خدمات در کانون بازنشستگان، گزینه‌ی «ثبت نام وام» را انتخاب کنید.

۲. با ورود به سامانه ثبت نام وام بازنشستگان مشخصات هویتی لازم از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره مستمری، تلفن همراه، آدرست و علت درخواست خود را بنویسید.

۳. نکته مهمی که در این بخش باید بدانید این است: شما برای ثبت نام وام نیازی به کارت عضویت کانون بازنشستگان شهر تهران ندارید. بنابراین در این بخش کافی است در ردیف شماره عضویت ۵ بار عدد صفر را وارد کنید و در ردیف تاریخ اعتبار ۱۴۰۳/۱۲/۰۱ (یکم اسفند ۱۴۰۳) را وارد کنید.
۴. در زمان تکمیل این فرم توجه کنید که شماره مستمری در دفترچه‌ی بیمه یا کارت عضویت شما و کد شعبه نیز در کارت عضویت شما قابل مشاهده است. در واقع کد شعبه آخرین محل تأیید حقوق دریافتی شخص است.۵. با تکمیل فرم اولیه و انتخاب گزینه‌ی بازبینی اطلاعات، موارد را به دقت مرور و از صحت شماره تلفن همراه و ثابت خود اطمینان حاصل کنید. در صورت اشتباه در درج مندرجات فرم، مسئولیت آن به عهده بازنشسته است.

در نهایت، در صورت تخصیص سهمیه از طرف سازمان تأمین اجتماعی، وام به‌صورت غیرحضوری به واجدین شرایط پرداخت می‌شود. پاسخ به درخواست شما فقط از طریق پیامک سازمان تأمین اجتماعی به شماره‌ای که ثبت کرده‌اید، انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به کانون بازنشستگان برای پیگیری نیست.

شروط ثبت نام اولیه وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تهران

فرد بازنشسته یا مستمری‌بگیر عضو کانون بازنشستگان شهر تهران که به‌دنبال دریافت وام است:

۱. باید حقوق خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت کند.

۲. کمتر از ۷۷ سال سن داشته باشد.

۳. نباید بدهی بانکی،‌ چک برگشتی و اقساط معوقه‌ی وام از سایر بانک‌های کشور داشته باشد.

۴. نباید در سه سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد.

۵. باید سیم کارتی به نام خود داشته باشد. یعنی شماره تلفن همراه وارد‌شده صرفاً باید متعلق به شخص بازنشسته یا مستمری‌بگیر باشد.

بعد از این ثبت نام به‌دلیل محدودیت در تعداد وام اگر به هر دلیل با پرداخت وام شما موافقت نشد، کانون بازنشستگان هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال پرداخت وام به بازنشسته ندارد. با توجه به دستورالعمل سازمان تأمین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور به دلیل محدودیت در تعداد وام و کثرت متقاضیان اولویت اخذ وام با این افراد است: حداقل‌بگیران، بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین افرادی که فرزندان آن‌ها در شرف ازدواج هستند و یا در حال جابه‌جایی مسکن برای اجاره‌نشینی با ارائه‌ی مدرک معتبر هستند.

مبلغ وام ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال معادل سی میلیون تومان و بازپرداخت آن مطابق مقررات بانک است. در صورت موافقت بانک رفاه با درخواست شما از طریق پیامک به شماره موبایل شخص بازنشسته اعلام می‌شود.

اگر پیامک وام را از بانک رفاه دریافت کردید، موجودی حساب بانک رفاه خود را حداقل به‌مبلغ ۵۰۰ هزار ریال برای کسر مبلغ تمبر برای واریز وام درخواستی نگه دارید و به‌هیچ عنوان موجودی حساب را صفر نکنید.

در نهایت پس از تکمیل این مرحله از ثبت‌نام که به‌صورت غیرحضوری و از سوی کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام خواهد شد، اقدامات اداری و بررسی‌های لازم توسط بانک عامل آغاز و طی حدود یک هفته این تسهیلات به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز می‌شود.

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران، یکی از خدمات رفاهی سازمان تأمین‌اجتماعی برای کمک به بهبود شرایط معیشت بازنشستگان است که با همکاری بانک رفاه کارگران انجام می‌شود. در سال گذشته، رقم ریالی این تسهیلات ۲۰ میلیون تومان بود که در سال جاری به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته و مراحل بعدی پرداخت این تسهیلات نیز متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

میزان وام و اقساط و کارمزد آن چقدر است؟

بر همین اساس، امسال رقم وام در نظر گرفته شده برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است به طوری که رقم وام از ۲۰ میلیون تومان سال ۱۴۰۲ به ۳۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته است. همچنین اقساط این وام در بازه زمانی دو ساله و با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی وام می گیرند

به گفته علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران امسال قرار است ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی در سطح کشور از تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی بهره ببرند.

دهقان‌کیا همچنین درباره فرآیند ثبت‌نام وام از سوی بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: بازنشستگان می‌توانند به صورت غیرحضوری و از طریق سایت کانون بازنشستگان اقدام به ثبت‌نام کنند.

زمان ثبت نام کی است؟

برهمین اساس مرحله سوم ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از ۲۱ مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد و بازنشستگان واجد شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات اقدام کنند. این وام که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی دولت برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران است.

شرایط ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

از شرایط ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر
دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال
عدم مسدودی حساب
مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی
عدم سابقه چک برگشتی
عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)
عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته
داشتن موجودی کافی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان
همچنین ثبت‌نام مرحله دوم وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان پس از واریز مرحله نخست، مردادماه انجام می‌شود.

زمان واریز وام به حساب بازنشستگان

طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی، وام‌ها پس از طی مراحل بررسی و تأیید، به‌صورت مرحله‌ای به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران واریز خواهد شد.

وب گردی

    نظر شما