اگر یک ساعت در این اتاق دوام بیاورید، برنده‌اید!

اگر یک ساعت در این اتاق دوام بیاورید، برنده‌اید!

مایکروسافت در تلاش برای جا به جایی مرزهای فناوری صدا، ساکت ترین اتاق جهان را ساخت.

به گزارش 9صبح؛ این اتاقک بی نظیر پیشرفته ای با هزینه 10 میلیون دلار است. این اتاق شگفت انگیز رکورد جهانی گینس را برای پایین ترین سطح صدا با اندازه شگفت انگیز 20.35 دسی بل دارد.

این اتاق در مقر مایکروسافت در ردموند واشنگتن واقع شده ، اگر یک ساعت در این اتاق بمانید برنده خواهید شد

 

طراحی منحصر به فرد اتاق شامل لایه هایی از تکه های جاذب صداست که از فایبرگلاس ساخته شده و محیطی بی صدا ایجاد می کند که هرگونه صدای تولید شده در آن را از بین می برد.این اتاق که در مقر مایکروسافت در ردموند واشنگتن واقع شده یک شگفتی در صنعت فناوری است. این اتاق با استفاده از شش لایه بتن و فولاد ساخته شده که پوسته ای به ضخامت 12 اینچ دارد که آن را از نویز و ارتعاشات خارجی جدا می کند.

دیوارها، کف و سقف با صفحات فایبرگلاس پوشانده شده که امواج صوتی را جذب می کند

 

در داخل، دیوارها، کف و سقف با صفحات فایبرگلاس پوشانده شده که امواج صوتی را جذب می کند و از انعکاس آنها به داخل اتاق جلوگیری می کند.این طراحی پیچیده تضمین می کند که هیچ صدایی خارج نمی شود و هیچ صدایی هم وارد نمی شود و تجربه ای از سکوت محض را ایجاد می کند. شما در این اتاق می توانید طبل بزنید، جیغ بزنید، فریاد بزنید و باز هم چیزی نشنوید.

سکوت مطلق ، اگر یک ساعت در این اتاق بمانید برنده خواهید شد

 

یک روزنامه نگار یک بار این چالش را به عهده گرفت که تنها در این اتاق بماند. وقتی در پشت سرش بسته شد، سکوتی وهم آور و تاریکی کامل او را فرا گرفت که باعث شد او احساس کند هم کر و هم کور است. سکوت مطلق آنقدر نگران کننده بود که او نمی توانست افکار خودش و صدای ضربان قلبش را بشنود.تنها پس از هشت دقیقه محرومیت حسی (حالتی که فرد به دلیل کمبود حواس دچار سردرگمی می شود) برای او طاقت فرسا شد و او را مجبور به ترک اتاق کرد، او گفت “انگار کر و کور بودی”. دو ساعت طول کشید تا به طور کامل حس عادی بودن و تعادل روانی خود را به دست آورد.

تا به امروز این چالش شکست ناپذیر باقی مانده

 

این تجربه ناراحت کننده الهام بخش ایجاد یک چالش بود: هر کسی که بتواند شرایط این مکان را برای یک ساعت تحمل کند 5 میلیون دلار جایزه دریافت می کند.

تا به امروز این چالش شکست ناپذیر باقی مانده است زیرا ثابت شده که محیط این اتاق ناخوشایند بیش از حد سردرگم کننده است که اکثر مردم نمی توانند آن را برای دوره های طولانی تحمل کنند.

 

ظرفیت انسان برای مقاومت در برابر سکوت مطلق ، اگر یک ساعت در این اتاق بمانید برنده خواهید شد

 

اتاق ناخوشایند مایکروسافت نه تنها محدودیت های مهندسی آکوستیک را نشان می دهد بلکه سوالات عمیقی را درمورد ظرفیت انسان برای مقاومت در برابر سکوت مطلق مطرح می کند.

وب گردی

    نظر شما