موافقت دولت برای ارایه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی

موافقت دولت برای ارایه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی

جودی گفت: طبق برنامه بنیاد مسکن مقرر است تا سال ۱۴۱۰ تمامی واحد‌های مسکونی روستایی و شهری کوچک مقاوم‌سازی شوند

به گزارش 9 صبح؛ معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با موافقت دولت و تاکید‌ها و پیگیری‌های رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقرر شده است تا تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به واحد‌های مسکونی روستایی تخصیص یابد تا با کمک بنیاد مسکن، مالکان واحد‌های روستایی بتوانند اقدام به مقاوم‌سازی و بهسازی واحد‌های مسکونی خود کنند.

مجید جودی اضافه کرد: طبق برنامه بنیاد مسکن مقرر است تا سال ۱۴۱۰ تمامی واحد‌های مسکونی روستایی و شهری کوچک مقاوم‌سازی شوند تا در مواقع بروز حوادث طبیعی آمادگی کامل برای مقابله با بحران وجود داشته باشد.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص آمادگی بنیاد مسکن برای سیلاب در آخر هفته که در استان‌های جنوبی به ویژه سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است، اعلام کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی روستایی و شهری کوچک در سیستان و بلوچستان مقاوم‌سازی شده‌اند و در خصوص این تعداد از واحد‌های مقاوم‌سازی شده نگرانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه ساخت و ساز در مناطقی که احتمال سیلاب وجود دارد و همچنین با توجه به اینکه در سال‌های گذشته نیز این مشکلات وجود داشت عموما ساخت وساز‌های جدید به گونه‌ای است که تمامی پایه‌های ساختمان‌ها با کرسی‌های بالا احداث می‌شود تا در معرض سیلاب قرار نگیرد و حتی دچار آبگرفتگی نیز نشود.

وب گردی

    نظر شما