هواپیما‌های چهار کشور برای تعمیر به ایران اعزام می‌شوند

هواپیما‌های چهار کشور برای تعمیر به ایران اعزام می‌شوند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیما‌های چهار کشور برای تعمیر به ایران اعزام می‌شوند که امکان اعلام اسامی این کشور‌ها به علت حفظ طبقه بندی اطلاعات وجود ندارد.

به گزارش 9 صبح؛ هواپیما‌های چهار کشور برای تعمیر به ایران اعزام می‌شوندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد محمدی بخش در حاشیه مراسم تجلیل از دست اندرکاران حج ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه کار‌های تعمیر هواپیما‌ها درکشور انجام می‌شود و قریب به هشت ماه است که هیچ هواپیما و موتوری برای تعمیرات به خارج از کشور اعزام نشده است، همه کار‌ها نیز در سطح تعمیرات تا چک‌های سنگین هواپیما‌های غربی و شرقی در داخل کشور انجام می شود.

محمدی بخش گفت:در حوزه تأمین اقلام، بخشی از اقلام الزاماً باید در کارخانه سازنده تأمین شود که این بخش از اقلام اکنون با شرایط سخت به خاطر شرایط تحریم‌ها در حال تامین است.

معاون وزیر راه گفت: سازمان هواپیمایی کشوری با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، استفاده از ظرفیت‌های قانونی موضوع نهضت تأمین قطعه با استاندار‌های هوایی دنیا را راه اندازی کرده است و بخش زیادی از قطعات در داخل کشور تهیه و تعمیر می‌شود و کماکان برخی از قطعات وارد می‌شوند.

محمدی بخش ادامه داد: پرواز‌های چارتری با ابلاغیه سازمان مدیریت شده است و هدف ما حذف کامل پرواز‌های چارتری نیست بلکه مسیر‌ها و شرکت‌های هواپیمایی که الزاما چارتری هستند در آن مسیر‌ها اجازه پرواز نخواهند داشت و مسیر‌ها محدود و ابلاغ هم شده است.

وی افزود: رسما با امضای معاون هوانوردی به ایرلاین‌های مربوطه ابلاغ شده است که کدام شرکت‌ها، در کدام مسیر‌ها اجازه فروش دارند یا نخواهند داشت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بنا است برای پرواز‌های اربعین بلیت چارتری نداشته باشیم و شرکت‌های هواپیمایی مستقیماً بلیت‌های اربعین را به فروش برسانند.

وی افزود: برای عملیات اربعین که بین یک هفته الی ۱۰ روز است، عملیات هوایی و برنامه خاصی در نظر گرفته شده است که اعلام خواهد شد و باوجود محدودیت‌هایی که فرودگاه نجف و بغداد دارند با حداکثر ظرفیت به استقبال جابجایی زائران اربعین خواهیم رفت.

    نظر شما