سود خرید دلار سهمیه‌ای چقدر است؟

سود خرید دلار سهمیه‌ای چقدر است؟

اختلاف قیمت دلار سهمیه کارت ملی و آزاد در گذشته سودهای چندین میلیون تومانی برای آن‌هایی به همراه داشت که با کارت ملی در صف می‌ماندند و سپس با فروش ارز آن در بازار آزاد، سودهای قابل توجه به جیب می‌زدند.

به گزارش 9صبح،اتفاقات عجیبی همچون اجاره کارت ملی یا آوردن افراد با اتوبوس به تهران برای استفاده از کارت ملی آن‌ها محصول همین رانت ارز سهمیه‌ای بودند. اما از آذر ۱۴۰۰، بانک مرکزی این نوع فروش دلار را به مسافران محدود کرد. ارائه بلیط، گذرنامه، ویزا و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور شرط جدید دریافت دلار ارزان به نرخ صرافی ملی بود.

حالا بار دیگر از سال ۱۴۰۱ رانت خرید ارز با کارت ملی احیا شده است. اختلاف ۱۰۰۰ تومانی قیمت دلار سهمیه‌ای با بازار آزاد، در حال حاضر سود ۲ میلیون تومانی برای افراد به ارمغان می‌آورد. این سود در ماه‌های قبل تا ۳ میلیون تومان نیز بود.

قیمت دلار مسافرتی چند؟

نرخ دلار و یورو مسافرتی را هر روز وبسایت صرافی ملی ایران به آدرس mex.co.ir اعلام می‌کند. قیمت یورو و دلار مسافرتی در حال حاضر حدود ۲۹ هزار تومان است که نزدیک به ۴ هزار تومان ارزان‌تر از بازار آزاد است.

بنابراین، هزینه خرید دلار با سهمیه ۳۰۰ یورویی برای کشورهای بدون ویزا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کمتر از بازار آزاد خواهد بود. سود مسافران کشورهای با ویزا با سهمیه ۵۰۰ یورویی هم حدود ۲ میلیون تومان است.

چگونه با کارت ملی دلار سهمیه ای بخریم

اختلاف قیمت دلار آزاد و سهمیه‌ای  اختلاف قیمت دلار آزاد و دلار سهمیه ای

منبع:فردای اقتصاد

    نظر شما