خبر بد برای صادارات ایران؛ واردات ۶ گروه کالا به عراق ممنوع شد

خبر بد برای صادارات ایران؛ واردات 6 گروه کالا به عراق ممنوع شد

عراق لیست کالاهای ممنوعه وارداتی به این کشور را اعلام کرد. در فهرست اعلامی گروه‌های مختلفی کالایی از جمله محصولات کشاورزی و صنعتی دیده می شود.

به گزارش 9صبح،عادل سلیمان عبود مدیر امور قانونی و گمرکی عراق در نامه‌ای لیست کالاهای ممنوعه وارداتی به کشور عراق را اعلام کرد، در فهرست اعلامی از سوی عراق 6 گروه کالایی به عنوان کالاهای ممنوعه وارداتی به این کشور اعلام شده‌اند.  

این 6 گروه کالایی شامل «کالاهای ممنوعه مخالف سیستم عمومی که توسط مراجع ذی‌صلاح تعیین و در روزنامه رسمی منتشر می‌شود»، «کالاهای قابل اشتعال، به‌استثنای سوخت‌های لازم برای کارهای سرمایه‌گذاری که توسط طرف سرمایه‌گذار در شرایطی که مشخص می‌کند مجاز است»، «اسلحه و مهمات و مواد منفجره از هر نوع»، «کالاهای مخالف قانون حفاظت از مالکیت تجاری، صنعتی، ادبی و هنری»، «انواع مواد مخدر و مشتقات آن» و «کالاهای ساخت کشوری که عراق آن را بایکوت اقتصادی کرده است» در فهرست ممنوعه ها قرار دارند.

براساس فهرست اعلام شده از سوی کشور عراق در «لیست مواد غذایی و زراعی ممنوع از واردات» 22 محصول قرار دارد در بخش «خودرو» هم لیست خودروهای ممنوعه شامل 6 ردیف می شود. از سوی دیگر برای «بخش مواد مختلف» هم 17 ردیف کالا از سوی عراق در نظر گرفته شده است.

منبع:اکوایران

وب گردی

    نظر شما