خیانت تسلا به سامسونگ!

خیانت تسلا به سامسونگ!

خبرهای جدید رسانه‌ای حکایت از تصمیم تسلا برای خرید تراشه‌های مورد نیازش از شرکت TSMC به جای سامسونگ دارد

به گزارش 9صبح،اخبار منتشر شده نشان می‌دهد که شرکت خودروسازی تسلا قصد دارد که شریک تجاری غیر از سامسونگ برای خود انتخاب کند، بر مبنای این اطلاعات شرکت تسلا بنا دارد که برای نسل بعدی خودروهای خود از تراشه‌های ساخت TSMC به جای سامسونگ استفاده کند! اخبار مذکور همچنین فاش می‌کند که تسلا مقدار زیادی تراشه به TSMC داده است و احتمالاً به زودی این تراشه‌های ۴ نانومتری را دریافت کند‌.

گزارش‌های منتشر شده علت این رویگردانی تسلا از محصولات سامسونگ را عدم توانایی فنی چیپست‌های ساخت این شرکت کره‌ای جهت تأمین نیازهای خودروسازی بزرگ الکترونیکی آمریکا می‌دانند، 

تسلا و TSMC قرارداد همکاری مشترک خود را امضاء کرده‌اند تا امروز شرکت خودروسازی ایلان ماسک به عنوان هفتمین مشتری بزرگ TSMC محسوب شود، این ادعای است که پایگاه اینترنتی DigiTimes Asia مطرح کرده است، این گزارش همچنین مدعی می‌شود که تراشه‌های مورد نیاز تسلا در سایت تولیدی آریزونای آمریکا ساخته خواهد شد و احتمالاً تحویل این محموله‌ها کمتر از دوسال دیگر شروع شود.

برخی گزارش‌ها حاکی از اقدام مشابهی توسط شرکت اپل و استفاده از تراشه‌های ساخت TSMC در نسل‌های آیندۀ آیفون و دیگر محصولات این شرکت است به نظر می‌رسد که اپل سفارش‌هایی جهت تولید تراشه‌های ۳ نانومتری A17 و M3  به شرکت TSMC داده است.

درآمدهای سامسونگ از تراشه‌سازی به زودی کاهش چشمگیری خواهد داشت، این ارزیابی برخی از ناظران دربارۀ تأثیر تصمیم تسلا بر بازار فروش تراشه‌های الکترونیکی است.

منبع:برنا

وب گردی

    نظر شما