جریمه سرعت غیر مجاز در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

جریمه سرعت غیر مجاز در سال 1402 چقدر است؟

اگر راننده‌ای با سرعت بیش از حد مجاز در شهرهای بزرگ و جاده ها حرکت کند جریمه می‌شود.

به گزارش 9 صبح: در دو صورت میزان جریمه ها متفاوت خواهد بود، در صورتیکه راننده با سرعت بیش از حد مجاز در شهرهای بزرگ و جاده ها بیش از 30 کیلومتر رانندگی کند، میزان جریمه پرداختی 60 هزار تومان و در شهرهای کوچک 45 هزار تومان و روستاها 30 هزار تومان می باشد.

در صورتیکه راننده بیش از 30 کیلومتر رانندگی کند، در شهرهای بزرگ 200 هزار تومان و شهرهای دیگر 180 هزار تومان و در روستا ها 100 هزار تومان در نظر گرفته شده است که در سال جدید با افزایش 7 درصدی آن مواجه هستیم.

میزان جریمه غیرنقدی سرعت غیر مجاز

سرعت غیر مجاز علاوه بر جریمه نقدی، جریمه غیر نقدی هم در بر دارد، کسب 5 تا 10 نمره منفی در رانندگی برای وسایل نقلیه شخصی و نمره منفی 10 الی 15 برای وسایل نقلیه عمومی از سمت اداره راهنمایی و رانندگی برای گواهینامه رانندگان در نظر گرفته شده است.

جریمه های ثبت شده معمولا تا 60 روز بعد مهلت پرداخت دارند در غیر این صورت و عدم پرداخت آن بیش از 60 روز جریمه ای به دنبال نخواهد داشت و این میزان جریمه دو برابر نخواهد شد.

تنها پرداخت نکردن جرایم تسلیمی و الصاقی در زمان مقرر پس از گذشت 60 روز دو برابر می شود.

ممکن است گاهی ارسال این جریمه ها دچار اشتباه شده باشند و برای راننده جریمه ارسال شود در صورتیکه مرتکب چنین جرمی نشده است، در این صورت راننده حق اعتراض دارد و می تواند این اشتباه را از سمت راهنمایی و رانندگی پیگیری کند و بی گناهی خود را اثبات کند.

برخی از رانندگان با مخدوش کردن و یا دست کاری پلاک خودرو بر خلاف قوانین عمل می کنند که این کار بر اساس قانون و مقررات مبلغ 61 هزار تومان جریمه برای اعمال قانون و همچنین 200 هزار تومان به دلیل ارتکاب جرم به مراجع قضایی اعلام می شود.

برای جلوگیری از این جرایم بهتر است با رعایت قوانین راهنمایی رانندگی و همچنین جان و مال خود و دیگران را حفظ کنید، عجله کردن هنگام رانندگی بسیار خطر آفرین است و بسیاری از تصادفات جاده ای از سرعت بالای راننده نشات می گیرد.

پس بهتر است به تابلو ها توجه کنید و حد سرعت در جاده، سطح شهر و سایر مکان های شهر را رعایت کنید تا شامل جریمه و نمره منفی برای گواهینامه خود نشوید.

وب گردی

    نظر شما