پیش بینی بورس امروز دوشنبه ۱ خرداد

پیش بینی بورس امروز دوشنبه 1 خرداد

در آخرین روز اردیبهشت، شاخص کل بورس تهران به بالای مرز 2 میلیون و 300 هزار واحد صعود کرد.

 به گزارش 9 صبح، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام صعود کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه یکم خرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 4 هزار و 784 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 3 هزار و 86 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  21 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس رشد 596 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 398 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 274 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 59 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 41 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سیمان فارس نو (سفانو)، شرکت‌ سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار) و شرکت فولاد امیرکبیر کاشان (فجر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان (فتوسا)، شرکت داروسازی سبحان  انکولوژی (دسانکو) و شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای قپیرا (شرکت قند پیرانشهر)، فسپا (شرکت گروه صنعتی سپاهان) و شغدیر (شرکت پتروشیمی غدیر) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت دارویی ره آورد تامین (درهآور)، شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق) و شرکت تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 133 نماد صف خرید داشتند و 44 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 95 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 132 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 43 درصدی به 196 میلیارد تومان رسید. 

معاملات دیروز بورس تهران با روند نزولی شاخص کل آغاز شد. در 15 دقیقه ابتدایی شاخص 9 هزار واحد ریزش کرد. اما پس از آن روند صعودی پیدا کرد و بالا آمد. در نیم ساعت پایانی شاخص وارد کانال 2.3 میلیونی شد و در نهایت 4 هزار واحد بالاتر از روز قبل ایستاد. شاخص هم وزن نیز روند مشابهی را طی کرد. 

در پایان، تعداد نمادهای سبزپوش بازار نیز بیشتر بود و 59 درصد نمادها سبزپوش بودند. نمادهای وبملت، فارس، شستا، حکشتی، وتجارت، وپاسار و شپنا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. در مقابل کگل، نوری و شپدیس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

دیروز سرانه خرید حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی 30 میلیون و 400 هزار تومان و سرانه فروش 27 میلیون و 600 هزار تومان بود. 

تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار نیز تقریبا سر به سر بود و تنها 5 میلیارد تومان خروج پول حقیقی گزارش شد. نمادهای شتران، فملی، وشهر، خنصیر، فولاد و خبنیان بیشترین خروج سرمایه را داشتند. در مقابل خپویش، فجر، حفاری، صبا و خزامیا بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند. 

بنابراین در معاملات دیروز بازار در تعادل نسبی بود و در آخرین روز معاملاتی اردیبهشت شاخص توانست به کانال 2.3 میلیونی برگردد. هرچند تقاضا در بازار بیشتر از عرضه‌ها بود اما ارزش معاملات خرد افت 17 درصدی داشت و به 11 هزار میلیارد تومان سقوط کرد. بنابراین با رکود نسبی معاملات مواجه بودیم. در مجموع به نظر می‌رسد بازار فعلا در حوالی سطح 2 میلیون و 300 هزار واحد نوسان کند و منتظر گزارش‌های مالی ماهانه و 12 ماهه شرکت‌ها باقی بماند.

وب گردی

    نظر شما