جاماندگان سهام عدالت بخوانند/ ثبت نام همچنان ادامه دارد+لینک

جاماندگان سهام عدالت بخوانند/ ثبت نام همچنان ادامه دارد+لینک

وزیر اقتصاد در اظهار نظرهای جدید خود، پس از اعلام تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان در پایان سال گذشته، بیان کرد که به دلیل وجود مشکلاتی، تخصیص سهام عدالت به جاماندگان صورت نگرفت. در این باره، وی بیان امیدواری کرد که در سال جاری این موضوع قابل اجرا باشد.

به گزارش 9 صبح: متقاضیان سهام عدالت می‌توانند در مدت ۱۰ روز ثبت نام خود را انجام دهند و جاماندگان نیز می‌توانند برای ثبت نام سهام عدالت خود اقدام کنند. لازم به ذکر است که ارزش سود سهام عدالت یکسان نیست و تحت تأثیر نوسانات بازار افزایشی و کاهشی قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در تاریخ ۲۰ اسفندماه سال گذشته، ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان بوده است. اما در تاریخ ۱۶ تیرماه سال جاری، این ارزش به ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. سهامی که در روزهای نخستین آزادسازی سهام عدالت یعنی در اردیبهشت و خردادماه سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشتند.

همچنین، لازم به ذکر است که سهام عدالت در ابتدا با سهم ۱۰۰۰۰۰۰ میلیون تومانی شروع شده بود و با گذشت زمان به ۵۰۰ واحد سهم تبدیل شد.

جاماندگان چه باید بکنند؟

باید ذکر کرد که تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ به دلیل مشکلاتی، از دریافت سهام عدالت محروم مانده‌اند. جاماندگان سهام عدالت شامل افرادی هستند که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی قرار دارند. در سال ۱۴۰۰، سود سهام عدالت دو برابر شده است و مرحله اول آن به سهامداران واریز شده است، مرحله دوم آن نیز تا پایان اسفند واریز خواهد شد. به علاوه، دارندگان سهام عدالت می‌توانند بدون نیاز به ضامن، وام خرد را از بانک‌ها دریافت کنند.

مسئله تخصیص سهام عدالت به جاماندگان حدود سه سال است که در دستور کار قرار دارد و با وجود آنکه به مراحل پایانی نزدیک شده، اما هنوز هم با موانعی مواجه است. در این راستا، در سال گذشته، حدود سه میلیون و پانصد هزار نفر به عنوان جاماندگان سهام عدالت شناسایی شده‌اند، که شامل افراد تحت پوشش کمیته‌های امداد، بهزیستی و سه دهک نخست ایثارگران می‌باشند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام کرد که جاماندگان سهام عدالت که تاکنون موفق به دریافت آن نشده‌اند، در سال جاری تعیین و تکلیف خواهند شد. اکبر حیدری بیان کرد که جاماندگان با الویت مشمولان نهادهای حمایتی سهام عدالت، به آنها تخصیص داده خواهد شد. همچنین، برای دریافت سهام عدالت، جاماندگان نهادهای حمایتی نیاز به ثبت نام ندارند، زیرا اطلاعات آن‌ها قبلاً در دستگاه‌های مربوطه ثبت شده است و به سازمان خصوصی‌سازی ارسال شده است.

حیدری اظهار کرد که افرادی که جز ۶ دهک پایین جامعه باشند، به مرور برای نحوه دریافت سهام عدالت از طریق رسانه‌های شناسنامه‌دار مطلع خواهند شد و این اطلاعات به صورت مرحله به مرحله تأمین خواهد شد. همچنین، وی هشدار داد که مطالبی که در سایت‌ها و پیامک‌هایی که ارسال می‌شود، کلاهبرداری هستند و خواهشمندیم مردم توجه نکنند چرا که شناسایی افراد از طریق سامانه‌های موجود صورت می‌گیرد.

وب گردی

    نظر شما