پیش بینی بورس امروز ۸ خرداد ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز 8 خرداد 1402

افزایش 57 درصدی صف‌های فروش و رشد 74 درصدی خروج پول حقیقی نشان از انتظارات منفی سهامداران و معامله گران دارد.

به گزارش 9 صبح، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام برای دومین روز نزول کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 8 خرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 54 هزار و 198 واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن 26 هزار و 389 واحد نزول کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  737 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس افت 5 هزار و 619 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 126 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 551 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 19 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 81 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار)، شرکت‌ توریستی و رفاهی آبادگران ایران (آباد) و شرکت سامان گستر اصفهان (ثامان) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت مبین وان کیش (اوان)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) و شرکت سرمایه گذاری پویا (وپویا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای کوثر (شرکت داروسازی کوثر)، قپیرا (شرکت قند پیرانشهر) و کطبس (شرکت زغال سنگ نگین طبس) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم) و شرکت آسیا سیر ارس (حآسا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 73 نماد صف خرید داشتند و 170 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 28 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 4 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 57 درصدی به 819 میلیارد تومان رسید. 

معاملات دیروز بورس تهران با روند نزولی شاخص کل آغاز شد و در 15 دقیقه ابتدایی شاخص با افت 16 هزار واحدی به کانال 2.2 میلیونی سقوط کرد.  

 روند نزولی شاخص تا پایان ادامه یافت و شاخص نسبت به روز قبل 54 هزار واحد پایین‌تر ایستاد. شاخص هم وزن نیز روند مشابهی را طی کرد و بیش از 26 هزار واحد تنزل کرد. 

در پایان، تعداد نمادهای قرمزپوش بازار نیز بیشتر بود و 81 درصد نمادها قرمزپوش بودند. 

نمادهای فولاد، کچاد، شستا، نوری، تاپیکو و خودرو بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. در مقابل میدکو، فارس، خزامیا و سصفها بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

دیروز سرانه فروش حقیقی بیشتر از سرانه خرید بود. سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی 35 میلیون و 900 هزار تومان و سرانه خرید 28 میلیون و 300 هزار تومان بود. 

تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار نیز افزایش یافت و با رشد 74 درصدی به 2 هزار و 98 میلیارد رسید. نمادهای شپنا، شستا، خساپا، وبصادر، وبملت، وتجارت، فملی، شتران، خودرو، فولاد و میدکو بیشترین خروج سرمایه را داشتند. در مقابل خزامیا، شلعاب، لپارس، وگستر و غبشهر بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند. 

بنابراین در معاملات دیروز بازار سمت و سوی نزولی داشت. افزایش 57 درصدی صف‌های فروش و رشد 74 درصدی خروج پول حقیقی نشان از انتظارات منفی سهامداران و معامله گران دارد. با این وصف، به نظر می‌رسد امروز نیز نیروهای نزولی بر بازار غلبه داشته باشند.

وب گردی

    نظر شما