بازار رهن و اجاره خانه‌های زیر همکف در پایتخت

بازار رهن و اجاره خانه‌های زیر همکف در پایتخت

این روزها که قیمت بالای اجاره برخی از مستاجران را مجبور به کوچ به محلات پایین‌تر یا حاشیه تهران کرده، آپارتمان‌های زیرهمکف یاآپارتمان‌های بدون آسانسور که زیر نرخ منطقه قیمت‌گذاری می‌شوند، پرمشتری شده‌اند.

به گزارش 9 صبح: یک مشاور املاک در محدوده‌ی محله فاطمی واقع در منطقه 6 تهران به اکوایران می‌گوید، رهن و اجاره خانه‌های زیر هم‌کف پایین‌تر از خانه‌های روی هم‌کف است؛ برای مثال برای رهن یک واحد 60 متری در این محله، 200 میلیون تومان و برای اجاره آن 8 میلیون تومان در نظر گرفته شده است؛ اما اگر واحدی در طبقه هم‌کف و بالاتر این آپارتمان در نظر بگیریم، با رهنی بالای 300 الی 400 میلیون تومان پیشنهاد می‌شود.

در رهن و اجاره هم متقاضی این خانه‌ها کمتر است و دیر به اجاره می‌روند ، نداشتن نورکافی و پنجره ،نزدیکی به پارکینگ و موتورخانه ، آنتن‌دهی ضعیف از نقاط ضعف واحدهای زیر هم‌کف محسوب می‌شود و در حوزه خرید و فروش این خانه‌ها هم، تعداد معاملات کم است؛ مگر اینکه کسی بالاجبار و به دلیل کمبود بودجه متقاضی خرید یک واحد زیر هم‌کف باشد.

بررسی‌های اکوایران نشان می‌دهد، برای رهن یک خانه 55 متری زیر هم‌کف و بدون اتاق در محله اختیاریه، 100 میلیون تومان و برای اجاره آن 15 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در محله فاطمی، برای رهن واحدی 73 متری، زیر هم‌کف و دارای یک خواب، 250 میلیون تومان رهن و 7 میلیون تومان اجاره ماهانه و در محله نارمک، برای رهن یک واحد با مساحت 62 مترمربع، 300 میلیون تومان و برای اجاره آن 4 میلیون تومان لازم است.

در محله پونک نیز، برای رهن یک واحد زیر هم‌کف با 53 مترمربع زیربنا 300 میلیون تومان و اجاره ماهانه آن 2 میلیون تومان پیشنهاد شده است.

در ولنجک نیز، یک آپارتمان با متراژ 90 مترمربع و دارای دو خواب و زیر هم‌کف، با 200 میلیون تومان رهن و 14 میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

photo_۲۰۲۳-۰۴-۲۷_۱۱-۰۷-۰۰

وب گردی

    نظر شما