بورسی ها منتظر اتفاقات خوب باشند؟

بورسی ها منتظر اتفاقات خوب باشند؟

بازار سهام روزهای پرنوسانی را در سه سال گذشته تجربه کرده است؛ این بازار پس از رشدهای بسیار شدید سال ۹۹ روند ریزشی را آغاز کرد، هر چند در مواقعی بازار روند صعودی و با ثبات داشت اما بی اعتمادی شکل گرفته در بورس از دولت قبل همچنان اثر خود را در معاملات بازار نشان می‌دهد.

به گزارش 9صبح، با این حال با وجود تلاش گسترده مسوولان برای بازگشت شاخص بورس به مسیر اصلی خود و نیز خروج این بازار از رکود سه ساله خود اما تاکنون این بازار واکنش چندان مثبتی را از خود نسبت به این اقدامات نشان نداده است.

شاخص بورس در سال جاری و پس از یک روند صعودی (از آبان ماه سال گذشته تا نیمه اردیبهشت ماه امسال) بازدهی بیش از ۱۰۰ درصد داشت و از نیمه اردیبهشت ماه دوباره روند نزولی به خود گرفت به طوری که در روز ۲۶ تیرماه در ادامه مسیر نوسانی خود کانال ۲ میلیون واحد را از دست داد البته روز گذشته (۲۷ تیر ماه) دوباره با رشد ۴۳ هزار واحدی در مرز ورود به کانال ۲ میلیون واحد ایستاد.

نوسان جزیی از ذات بازار سرمایه است اما روند نزولی و نوسانی منجر به ترس دوباره سهامداران نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس و خروج سرمایه‌هایشان از این بازار شده و می‌شود.

اکثر کارشناسان علت چنین اتفاقی را در بازار، علاوه بر تصمیمات هیجانی برخی سهامداران برای فروش، بی‌اعتمادی نسبت به بورس عنوان کرده‌اند و معتقدند در صورت بازگشت اعتماد به سهامداران و نیز عدم تصمیمات هیجانی مسوولان می‌توان در انتظار روزهای خوش برای این بازار بود.

 

    نظر شما